DSpace
 

DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Факультети та кафедри >
Факультети >
Факультет Педагогічної і мистецької освіти >
Кафедра дошкільної освіти >
Статті >

Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/18673

Назва: Communicative-speech future educator training for social adaptation of 5- to 7-year-old children by means of modern art
Автори: Zimakova, L.
Kramarenko, V.
Kovalevska, N.
Tupytsya, O.
Mokhirieva, Y.
Зімакова, Л.В.
Крамаренко, В.О.
Ковалевська, Н.В.
Тупиця, О.Ю.
Мохірєва, Ю.А.
Ключові слова: communicative-speech
future educator training
social adaptation
social development
комунікативно-мовленнєвий
підготовка майбутнього вихователя
соціальна адаптація
соціальний розвиток
Дата публікації: 2021
Короткий огляд (реферат): The article clarifies that in Ukraine the professional communicative-speech future educator and primary school teacher training for social adaptation of 5- to 7-year-old children is relevant and important. The efficient role of modern art in the social adaptation of children has been studied. The model of professional communicative-speech future educator training for social adaptation of children by means of modern art with the following structural components is developed: the stimulating and motivating component, the semantic component, the operative and action component, the monitoring and regulating component, and the assessment and result component. Based on the results, the presented model of professional future preschool teacher and primary school teachers training is effective, and the artistic and pedagogical approach increases the level of future educators’ communicative-speech development, socio-pedagogical competence and socio-artistic pedagogical sensitivity, which generally contributes to the formation of their professional competence.
Опис: Zimakova, L., Kramarenko, V., Kovalevska, N., Tupytsya, O., Mokhirieva, Y. Communicative-speech future educator training for social adaptation of 5- to 7-year-old children by means of modern art. Revista on line de Política e Gestão Educacional, Araraquara, v. 25, n. esp.3, p. 1810–1825, 2021. DOI: 10.22633/rpge.v25iesp.3.15594.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/18673
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:

Файл Опис РозмірФормат
Communicative-speech future educator.pdf258,57 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити
Перегляд статистики

Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

 

Valid XHTML 1.0! Програмне забезпечення DSpace Авторські права © 2002-2005 Массачусетський технологічний інститут та Х’юлет Пакард - Зворотний зв’язок