DSpace
 

DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Факультети та кафедри >
Факультети >
Факультет Педагогічної і мистецької освіти >
Кафедра дошкільної освіти >
Статті >

Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/18672

Назва: The development of preschoolers’ cognitive and communicative activity in the process of educational and research activities in nature
Автори: Karapuzova, I.
Sulaieva, N.
Manzhelii, N.
Vashak, O.
Fazan, T.
Карапузова, І.В.
Сулаєва, Н.В.
Манжелій, Н.М.
Вашак, О.О.
Фазан, Т.П.
Ключові слова: research activities
cognitive and communicative activity
preschool children
education
mnemonic tables
науково-дослідницька діяльність
пізнавально-комунікативна діяльність
діти дошкільного віку
освіта
мнемонічні таблиці
Дата публікації: 2021
Короткий огляд (реферат): Preschool education remains one of the strategic directions of state policy in the field of education. The current state of development of society in Ukraine opens considerable opportunities for updating the education content based on the principles of child-centeredness, humanization, and integration. The main aim of this article is to consider an essential issue of preschool education. As methods, analysis of productive activities (results of completed tasks), observation of children, and conversation with them are utilized. It is the organization of educational and research activities in nature as a means of developing preschool children’s cognitive and communicative activity. Emphasis is put on their role in preschoolers’ personal development, the feasibility of its implementation in preschool education. It is concluded that increasing the preschoolers’ level of cognitive and communicative activity is possible using mnemonic tables and fairy tales about nature.
Опис: Karapuzova, I.; Sulaieva, N.; Manzhelii, N.; Vashak, O.; Fazan, T. The development of preschoolers’ cognitive and communicative activity in the process of educational and research activities in nature. Revista on line de Política e Gestão Educacional, Araraquara, v. 25, n. esp.3, p. 1795–1809, 2021. DOI: 10.22633/rpge.v25iesp.3.15593.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/18672
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:

Файл Опис РозмірФормат
The development of preschoolers.pdf312,22 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити
Перегляд статистики

Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

 

Valid XHTML 1.0! Програмне забезпечення DSpace Авторські права © 2002-2005 Массачусетський технологічний інститут та Х’юлет Пакард - Зворотний зв’язок