DSpace
 

DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Факультети та кафедри >
Факультети >
Факультет Педагогічної і мистецької освіти >
Кафедра естрадного вокалу >
Статті >

Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/27600

Назва: Synesthesia of Music and Dance Art as a Creative Phenomenon of Medieval Culture. ANASTASIS
Автори: Погребняк, М.М.
Hromchenko, V.
Pogrebnyak, M.
Nemkovich, O.
Ключові слова: художнє виконання
музика
танець
музичний інструмент
композиція
соліст
Cередньовіччя
імпровізація
композиція
соло
виконавська практика
мистецтво
artistic performance
music
dance
musical instrument
composition
soloist
Middle Ages
art
improvisation
composition
solo
performance practice
Дата публікації: 2024
Короткий огляд (реферат): The article is devoted to identifying a number of the most characteristic features of the development of the phenomenon of artistic performance as a creative phenomenon of medieval culture. The publication focuses primarily on artistic, musical and choreographic arts, the interaction of which is considered in the light of the specifics of the phenomenon of synthetic artistic performance in the cultural and historical period of the Middle Ages. It is established that the phenomenon of artistic performance as a synthetic creative phenomenon of medieval culture has a clear establishment in European artistic practice. Even in the times of the early Middle Ages, when the persecution of instrumental musicians, dancers, itinerant artists by the clergy was the strongest, the development of the specified artistic practice took place. The improvisational nature of the artistic performance of minstrels, jugglers, spielmen, pipers, skoromokhs laid the foundations for the development of solo performance both in the field of musical instrumental practice and in the realm of creativity of master dancers. The article claims that solo improvisation has established the corresponding components of the expressive palette of the soloist, among which the most significant are the technical perfection of the master performer, the emotional saturation of the work, the individual interpretive vision of the artistic composition by the performer.
Опис: Valerii Hromchenko, Maryna Pogrebnyak, Olena Nemkovich. Synesthesia of Music and Dance Art as a Creative Phenomenon of Medieval Culture. ANASTASIS. Research in Medieval Culture and Art. Volume XI, No.2/November 2024. P. 114-130. DOI: 10.35218/armca.2024.2.07
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/27600
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:

Файл Опис РозмірФормат
Synesthesia.pdf252,58 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити
Перегляд статистики

Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

 

Valid XHTML 1.0! Програмне забезпечення DSpace Авторські права © 2002-2005 Массачусетський технологічний інститут та Х’юлет Пакард - Зворотний зв’язок