DSpace
 

DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Факультети та кафедри >
Факультети >
Факультет Педагогічної і мистецької освіти >
Кафедра хореографії >
Статті >

Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/27422

Назва: Терапевтичний ефект комплексу класичних хореографічних дисциплін у закладах вищої освіти
Автори: Рева, Я.Г.
Ключові слова: класичний танець
бальна гімнастика
партерний тренаж
психічне здоров'я
терапевтичний потенціал хореографічного мистецтва
майбутні хореографи
заклад вищої освіти
Дата публікації: 12-сер-2025
Короткий огляд (реферат): У статті комплексно розглянуто терапевтичний потенціал комплексу класичних хореографічних дисциплін (класичний танець, балетна гімнастика, партерний тренаж) у закладах вищої освіти України в умовах воєнного стану. Здійснено поглиблений аналіз теоретико-методологічних, практико-орієнтованих, експериментальних вітчизняних і зарубіжних публікацій, що уможливило доведення дефіциту досліджень із порушеної наукової проблеми. Визначено зміст поняття «комплекс класичних хореографічних дисциплін», де провідну роль відіграє класичний танець, що входить до обов’язкових освітніх компонентів освітньо-професійних програм підготовки майбутніх хореографів, а балетна гімнастика і партерний тренаж як елективні дисципліни мають технічну спрямованість. Дидактичну основу освоєння комплексу складають принцип послідовного опанування дисциплін та принцип паралельного опанування дисциплін. Описано процедуру організації та результати «пілотного» експерименту на базі кафедри хореографії Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка, у якому взяли участь 38 студентів денної форми навчання. Авторкою застосовано такі методи діагностики, як кольорові матриці О. Лутошкіна, піктограми, міні-відгуки студентів і бесіди з ними, педагогічне спостереження. Визначено високий (негативний психоемоційний стан реципієнтів у процесі заняття обернувся на позитивний); середній (психоемоційний стан покращився у межах однієї емоційної модальності) і низький (психоемоційний стан не змінився або погіршився) рівні терапевтичного впливу комплексу класичних хореографічних дисциплін. У ході експериментальної роботи виявлено, що навчальні дисципліни мають різний терапевтичний ефект, а саме: партерний тренаж – 60,53%; балетна гімнастика – 44,74%; класичний танець – 31,58%. У подальших дослідженнях необхідно визначити чинники, які впливають на реалізацію терапевтичного потенціалу комплексу класичних хореографічних дисциплін.
Опис: Рева Я. Г. Терапевтичний ефект комплексу класичних хореографічних дисциплін у закладах вищої освіти. Суспільство та національні інтереси : журнал. 2025. № 8(16) 2025. С. 226–238. DOI: https://doi.org/10.52058/3041-1572-2025-8(16)
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/27422
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:

Файл Опис РозмірФормат
Терапевтичний ефект.pdf340,25 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити
Перегляд статистики

Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

 

Valid XHTML 1.0! Програмне забезпечення DSpace Авторські права © 2002-2005 Массачусетський технологічний інститут та Х’юлет Пакард - Зворотний зв’язок