DSpace
 

DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Факультети та кафедри >
Факультети >
Факультет Педагогічної і мистецької освіти >
Кафедра початкової освіти >
Статті >

Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/24339

Назва: Розвиток емоційного інтелекту через співпрацю: ідеї партнерської педагогіки в початковій освіті
Автори: Починок, Є.А.
Ковтун, О.М.
Ключові слова: партнерська взаємодія
емоційний інтелект
емоційна компетентність
емоційно-чуттєвий досвід
молодші школярі
Дата публікації: 2024
Короткий огляд (реферат): Реформування нової української школи, зумовлене стрімкими суспільними та державними змінами, вимагає інтеграції інноваційних підходів до виховання сучасної особистості. Так, провідним завданням освітньої системи стає практична, а не теоретична орієнтація навчання з метою набуття учнями власного життєвого досвіду та формування реальних навичок діяльності на основі рівноправності автономних суб’єктів педагогічного процесу, тобто на засадах педагогіки партнерства. Партнерська взаємодія зумовлює розвиток всебічно розвиненої особистості, серед ключових характеристик якої наразі особливого значення набуває емоційний інтелект як новий психологічний феномен, що дозволяє людині жити в гармонії із собою та соціумом. Оскільки молодший шкільний вік є сенситивним періодом для розвитку всіх психічних процесів, важливо саме на цьому етапі почати процес виховання емоційного інтелекту. Мета статті – розкрити особливості формування емоційного інтелекту учнів початкової школи на засадах партнерської педагогіки в умовах сучасності. Для реалізації поставленої мети у ході дослідження було використано такі методи: аналізу науково-педагогічної літератури, методи порівняння, систематизації та класифікації даних, метод узагальнення. Результати. На основі опрацювання наукових джерел та всебічного аналізу інформації у статті висвітлено сутність та структурні компоненти поняття «емоційний інтелект», підкреслено важливість його виховання у молодшому шкільному віці. Охарактеризовано ролі суб’єктів партнерської взаємодії у процесі формування емоційного інтелекту молодших школярів. З’ясовано, що реалізація ідей партнерської педагогіки сприяє створенню оптимального освітнього середовища початкової школи для розвитку емоційного інтелекту учнів. Висновки. Результати дослідження засвідчили ефективність формування емоційного інтелекту учнів початкових класів через інтеграцію ідей партнерської педагогіки. Партнерська взаємодія має позитивний вплив на розвиток емоцій дитини, адже основи емоційного інтелекту закладаються в сім’ї, а продовжують розвиватися в межах школи, тому надзвичайно важливим компонентом цього процесу є саме співпраця педагога, батьків та учнів. Крім цього, педагогіка партнерства дозволяє створити атмосферу емоційного комфорту в освітньому процесі, що значно підвищить показники розвитку емоційного інтелекту та особистості загалом.
Опис: Починок Є. А., Ковтун О. М. Розвиток емоційного інтелекту через співпрацю: ідеї партнерської педагогіки в початковій освіті. Педагогічна Академія: наукові записки. № 6. 2024.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/24339
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:

Файл Опис РозмірФормат
Розвиток емоційного інтелекту.pdf234,18 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити
Перегляд статистики

Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

 

Valid XHTML 1.0! Програмне забезпечення DSpace Авторські права © 2002-2005 Массачусетський технологічний інститут та Х’юлет Пакард - Зворотний зв’язок