DSpace
 

DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Факультети та кафедри >
Факультети >
Факультет Педагогічної і мистецької освіти >
Кафедра початкової освіти >
Статті >

Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/24338

Назва: Педагогічна ортобіотика як чинник професійної підготовки фахівців початкової освіти
Автори: Починок, Є.А.
Ключові слова: ортобіотика
педагогічна ортобіотика
технології ортобіозу
збереження здоров'я
самооздоровлення
Дата публікації: 2024
Короткий огляд (реферат): Стаття присвячена проблемі пропедевтичної роботи щодо здоров’язбережувальної поведінки майбутніх учителів початкових класів у процесі професійної підготовки. Ідея набуття ціннісного здоров’яформуючого досвіду майбутніми педагогами носить часто декларативний і моралізаційний характер, не віднайшовши достатнього відображення у реальній професійній діяльності. Одним із засобів зміцнення здоров’я учасників освітнього процесу є впровадження результатів ортобіотичних досліджень у практику сучасних закладів освіти, а саме – науково обґрунтованих рекомендацій і технологій з оволодіння принципами ортобіозу. Автором запропоновано спецкурс «Педагогічна ортобіотика», що зорієнтований на усвідомлення майбутнім учителем значущості власного здоров’я як найвищої і абсолютної професійної цінності. Матеріал запропонованої дисципліни за вибором студентів систематизовано за двома модулями. У межах вивчення першого змістового модуля «Здоров’я педагога як професійна цінність і ресурс розвитку сучасної освітньої системи» студенти ознайомлюються із ортобіотикою як наукою про самозбереження здоров’я індивіда, із педагогічною ортобіотикою як механізмом покращення професійного здоров’я педагога; аналізують детермінанти професійного здоров’я – нездоров’я педагога; розглядають причини виникнення, ознаки та профілактику синдрому емоційного вигорання у вчителів. У процесі вивчення другого модуля «Шляхи та засоби збереження і зміцнення професійного здоров’я педагога» студенти опановують такі теми: «Планування часу – основа ефективної діяльності вчителя початкових класів», «Стресменеджент у педагогічній діяльності», «Ергономіка робочого місця: як уникнути втоми та травми», «Діагностика суб’єктивних компонентів у структурі функціонального стану вчителя». Змістове і дидактичне наповнення курсу передбачає поєднання як теоретичних положень пізнання самого себе, так і практичного застосування діагностичних і превентивних технологій і методик самооздоровлення, продуктивних стратегій розв’язання проблемних ситуацій, розвитку особистісних ресурсів, формування навичок асертивної поведінки.
Опис: Починок Є. А. Педагогічна ортобіотика як чинник професійної підготовки фахівців початкової освіти. Інноваційна педагогіка. Випуск 70. 2024. С. 89-93.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/24338
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:

Файл Опис РозмірФормат
Педагогічна ортобіотика.pdf177,86 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити
Перегляд статистики

Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

 

Valid XHTML 1.0! Програмне забезпечення DSpace Авторські права © 2002-2005 Массачусетський технологічний інститут та Х’юлет Пакард - Зворотний зв’язок