DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Факультети та кафедри >
Факультети >
Факультет Природничих наук та менеджменту >
Кафедра мистецтвознавства та позашкільної освіти >
Статті >
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/23936
|
Назва: | Загальноестетичні засади та світоглядні ідеї художньої культури Європи кінця ХІХ – початку ХХ ст. як передумови виникнення нових напрямів театрального танцю |
Автори: | Погребняк, М.М. |
Ключові слова: | танець хореографія театральний танець «ідея свободи» неоміфологічне мислення |
Дата публікації: | 2020 |
Короткий огляд (реферат): | У статті виявлені, проаналізовані та систематизовані загальноестетичні засади та світоглядні ідеї художньої культури Європи кінця ХІХ – поч. ХХ ст. як передумови виникнення нових напрямів театрального танцю ХХ ст.: 1) «ідея свободи» в театральній драмі; 2) ірраціоналістична модель всесвіту запропонована філософами на межі ХІХ–ХХ ст.; 3) відродження міфологічного мислення; 4) нові філософські системи і концепції ідеалістичного спрямування кінця ХІХ – поч. ХХ ст., що прийшли на заміну позитивізму, передусім, «філософія музики» Ф. Ніцше і А. Шопенгауера, інтуїтивізм А. Бергсона, що протиставляють художню творчість інтелекту, визнають її інтуїтивну, або екстатичну природу, приймають у якості носіїв творчого начала органічно-душевні процеси, або екстатичні духовні акти як вихід за межі природного та соціального, до «потойбічного світу»; 5) символізм у мистецтві; 6) народження символічною культурою феномену багатосторонньої, універсальної творчої особистості, виникнення нового типу художньої єдності, нового типу мислення; 6) світоглядні ідеї Франсуа Дельсарта; Еміля Жака Далькроза; Василя Кандинського «про духовне у мистецтві»; маніфест «Танець майбутнього» Айседори Дункан, ідея мистецтва нових можливостей, мистецтва як типу філософування, а також ідея створення єдиної художньої мови, за допомогою якої був би здійснений глибинний внутрішній художній синтез. |
Опис: | Погребняк М. М. Загальноестетичні засади та світоглядні ідеї художньої культури Європи кінця ХІХ – початку ХХ ст. як передумови виникнення нових напрямів театрального танцю. Sciences of Europe. 2020. No. 53. Vol. 4. P. 3-9. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/23936 |
Розташовується у зібраннях: | Статті
|
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
|