DSpace
 

DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Факультети та кафедри >
Факультети >
Факультет Педагогічної і мистецької освіти >
Кафедра музики імені Григорія Левченка >
Статті >

Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/22823

Назва: Multimedia technologies for teaching musical art under present-day conditions
Автори: Huralna, S.
Demianko, N.
Sulaieva, N.
Irkliienko, V.
Horokhivska, T.
Дем'янко, Н.Ю.
Сулаєва, Н.В.
Ірклієнко, В.С.
Ключові слова: multimedia
мультимедіа
interactive technologies
інтерактивні технології
educational activity methods
методи навчальної діяльності
musical art
музичне мистецтво
educational activities
освітня діяльність
Дата публікації: 2022
Короткий огляд (реферат): Abstract—The processes of society's informatization and digitalization necessitate the widespread use of new pedagogical technologies. Through these technologies, comprehensive disclosure of didactic functions of new methods of educational activity and the realization of the potential and creative potential. The use of information and computer multimedia technologies in teaching music art is especially relevant in the intensification of the development of interactive technologies, the transition to mixed forms of learning, and a period of socio-economic and socio-political upheavals. The study aims to substantiate the theoretical and applied principles of the analysis of multimedia technology learning musical art in modern conditions and assess the status and trends in their use in conducting educational activities. The study uses general scientific and unique methods of economic analysis, in particular, analysis and synthesis, analogy and comparison, generalization and systematization, and graphic ways. Regarding the results of the study of multimedia technologies for teaching musical art in current conditions, it was found that they contribute to the development of the seeker's creative, creative, and cognitive activity, have a positive impact on learning material, and diversify the educational process. Multimedia technologies such as presentations, programs for watching a video, listening to audio, music and singing karaoke, electronic encyclopedias, and Internet resources are proven to be the most used in music education. They have several qualitative and quantitative advantages, manifested in the possibilities of audio-visual presentation of educational material and significantly higher information density. It is suggested to strengthen the use of such computer programs as Microsoft Word, Ahead Nero, Finale, Adobe Audition, Sound Forge, and Microsoft PowerPoint for musical art classes.
Опис: Svitlana Huralna, Nataliia Demianko, Nataliia Sulaieva, Viktoriia Irkliienko, Tetiana Horokhivska, "Multimedia Technologies for Teaching Musical Art Under Present-day Conditions," International Journal of Education and Information Technologies, vol. 16, pp. 128-135, 2022.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/22823
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:

Файл Опис РозмірФормат
Multimedia technologies.pdf785,35 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити
Перегляд статистики

Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

 

Valid XHTML 1.0! Програмне забезпечення DSpace Авторські права © 2002-2005 Массачусетський технологічний інститут та Х’юлет Пакард - Зворотний зв’язок