DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Педагогічні науки >
2023(81) >
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/22333
|
Назва: | Психофізіологічний механізм формування в учнів трудових умінь та навичок з обробки конструкційних матеріалів |
Автори: | Сотничок, О. Титаренко, В.П. |
Ключові слова: | трудове навчання конструкційні матеріали ручна обробка оцінювання |
Дата публікації: | 2023 |
Короткий огляд (реферат): | У статті розглядається актуальна проблема методики
трудового навчання учнів обробці конструкційних матеріалів. Встановлено, що
питання врахування психофізіологічних особливостей навчання учнів обробці
конструкційних матеріалів у трудовому навчанні залишається дотепер
малодослідженим. Доведено, що формування в учнів умінь і навичок із обробки
конструкційних матеріалів є двома рівнями опанування трудовими процесами та
їхніми складовими. Розкрито послідовність формування в учнів трудових умінь і
навичок. Визначено, що формування трудових умінь і навичок обумовлюється
психофізіологічними процесами, що протікають у чуттєво-руховому апараті
організму людини . Розглянуто психофізіологічний механізм формування
трудових рухів та дій. Встановлено, що чим більше повторень виконання
трудових рухів і дій, тим меншими стають відхилення результатів руху від
їхнього образу, запам’ятованого учнем. Відзначено існування ряду труднощів в
управлінні організмом людини трудовими рухами, що ускладнює їхнє правильне
формування, потребуючи багаторазових вправ в управлянні їхнім правильним
виконанням: руховий ефект суттєво залежить від стану м’язів; учням необхідно
навчитися усувати всі зайві для даного руху траєкторії, які загалом існують у
формі шести ступенів свободи; виконання трудових рухів з обробки
конструкційних матеріалів потребує від учнів певних фізичних зусиль для
подолання опору оброблюваного матеріалу. Встановлено необхідність
проведення пробних вправ із формування початкових, первісних умінь щодо
їхнього виконання на навчальних заготовках, щоб якнайшвидше виявити
відхилення від образу дії, помилки та виправити їх, запобігаючи необхідності
переучування.. |
Опис: | Сотничок О., Титаренко В. П. Психофізіологічний механізм формування
в учнів трудових умінь та навичок з
обробки конструкційних матеріалів // Педагогічні науки : наук. журн. Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. 2023. Вип. 81. С. 3-7. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/22333 |
Розташовується у зібраннях: | 2023(81)
|
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
|