DSpace
 

DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Факультети та кафедри >
Факультети >
Факультет Педагогічної і мистецької освіти >
Кафедра початкової освіти >
Статті >

Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/21325

Назва: Ергономічні умови створення безпечного освітнього середовища початкової школи як чинник протидії булінгу
Автори: Починок, Є.А.
Ключові слова: булінг
освітнє середовище
ергономічні умови
безпечне освітнє середовище
соціально-психологічні чинники
Дата публікації: 2020
Короткий огляд (реферат): У статті розкрито сутність явища булінгу в початковій школі в контексті впливу на дії молодших школярів сучасного освітнього середовища. Установлено, що запобіганню проявам булінгу сприяє сучасне освітнє середовище, яке має базуватися на атмосфері фізичного комфорту, сприятливого соціально-психологічного клімату в учнівському колективі. Найдієвіший вплив мають ергономічні умови побудови безпечного освітнього середовища. Визначено, що ергономічні умови генерує сукупність чинників, зорієнтованих на оптимальне й безпечне середовище, ефективну та здоров’язбережувальну діяльність особистості. Для протидії булінгу серед дітей молодшого шкільного віку у структурі ергономічних умов ключове значення мають соціально-психологічні чинники, що передбачають згуртованість колективу, безконфліктні гуманні відносини, сприяють формуванню цілісного класного колективу. Такі умови допоможуть уникнути дискримінації, насильства і знущань серед однокласників. З’ясовано, що безпечне освітнє середовище вибудовується на основі комплексу ергономічних вимог: антропометричних, психофізіологічних, естетичних, гігієнічних. Принципи безпечного освітнього середовища доповнено принципами комфортності, оптимізації та естетичності. Аналіз ергономічних досліджень довів, що психологічний захист як ергономічний чинник передбачає реалізацію освітніх потреб школярів, їхнього права на помилку й водночас права вибору, спрямований на доброзичливу характеристику успіхів і невдач учнів, дотримання конфіденційності, задоволеність результатами діяльності. У результаті дослідження зроблено висновки про те, що ергономічні умови запобігають психотравмувальним ситуаціям, сприяють зведенню до мінімуму появи конфліктних ситуацій між суб’єктами педагогічної діяльності, позитивній адаптації учнів до шкільного навчання, адекватній конкуренції в навчальній діяльності, установленню атмосфери довіри та дружніх відносин, наявності достатніх ресурсів для запобігання надзвичайним ситуаціям, дотриманню прав і принципів фізичної, психологічної, інформаційної та соціальної безпеки суб’єктів освітнього процесу.
Опис: Починок Є. А. Ергономічні умови створення безпечного освітнього середовища початкової школи як чинник протидії булінгу. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. № 70, Т. 3. 2020. С. 98-103.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/21325
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:

Файл Опис РозмірФормат
Починок_Ергономічні умови.pdf216,76 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити
Перегляд статистики

Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

 

Valid XHTML 1.0! Програмне забезпечення DSpace Авторські права © 2002-2005 Массачусетський технологічний інститут та Х’юлет Пакард - Зворотний зв’язок