DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Факультети та кафедри >
Факультети >
Факультет Педагогічної і мистецької освіти >
Кафедра початкової освіти >
Статті >
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/21320
|
Назва: | Control Monitoring of the Educational Process of Students With Special Learning Needs |
Автори: | Liubarets, V. Miroshnichenko, T. Cherusheva, G. Pyzh, N. Protas, O. Мірошніченко, Т.В. |
Ключові слова: | inclusive education students with special educational needs teacher`s assistant інклюзивне навчання учні з особливими освітніми потребами асистент вчителя |
Дата публікації: | 2022 |
Короткий огляд (реферат): | This article outlines and establishes the relationship of the main participants in the educational environment of inclusive education: triad “teacher-psychologist-teacher’s assistant”. The stages of the educational process control of students with special educational needs and its structure are defined: assessment, diagnostics, monitoring. The principles of control and evaluation of the educational process for students with special educational needs are revealed. The participation in controlling of all members of the educational inclusive environment team is established. The importance of diagnosing the development of students with special educational needs and involving in the elaboration of an individual development program is also revealed. |
Опис: | Liubarets V., Miroshnichenko T., Cherusheva G., Pyzh N., Protas O. Control Monitoring of the Educational Process of Students With Special Learning Needs. Journal of Higher Education Theory and Practice. Vol. 22(5). 2022. Pp. 60-73. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/21320 |
Розташовується у зібраннях: | Статті
|
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
|