DSpace
 

DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Факультети та кафедри >
Факультети >
Факультет Педагогічної і мистецької освіти >
Кафедра початкової освіти >
Статті >

Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/21320

Назва: Control Monitoring of the Educational Process of Students With Special Learning Needs
Автори: Liubarets, V.
Miroshnichenko, T.
Cherusheva, G.
Pyzh, N.
Protas, O.
Мірошніченко, Т.В.
Ключові слова: inclusive education
students with special educational needs
teacher`s assistant
інклюзивне навчання
учні з особливими освітніми потребами
асистент вчителя
Дата публікації: 2022
Короткий огляд (реферат): This article outlines and establishes the relationship of the main participants in the educational environment of inclusive education: triad “teacher-psychologist-teacher’s assistant”. The stages of the educational process control of students with special educational needs and its structure are defined: assessment, diagnostics, monitoring. The principles of control and evaluation of the educational process for students with special educational needs are revealed. The participation in controlling of all members of the educational inclusive environment team is established. The importance of diagnosing the development of students with special educational needs and involving in the elaboration of an individual development program is also revealed.
Опис: Liubarets V., Miroshnichenko T., Cherusheva G., Pyzh N., Protas O. Control Monitoring of the Educational Process of Students With Special Learning Needs. Journal of Higher Education Theory and Practice. Vol. 22(5). 2022. Pp. 60-73.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/21320
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:

Файл Опис РозмірФормат
Мірошніченко_Control Monitoring of the Educational.pdf300,13 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити
Перегляд статистики

Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

 

Valid XHTML 1.0! Програмне забезпечення DSpace Авторські права © 2002-2005 Массачусетський технологічний інститут та Х’юлет Пакард - Зворотний зв’язок