|
DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Факультети та кафедри >
Факультети >
Факультет Педагогічної і мистецької освіти >
Кафедра початкової освіти >
Статті >
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/21303
|
Назва: | Structural and Functional Model of Formation of an Inclusive Education Management System: World Experience |
Автори: | Markina, I. Nichugovskaya, L. Karapuzova, N. Kazarian, G. Dedukhno, A. Карапузова, Н.Д. |
Ключові слова: | inclusive education options students with special needs inclusive culture of population inclusive education management inclusion teaching staff educational space program of inclusive development structural and functional model of inclusive education management варіанти інклюзивної освіти учні з особливими потребами інклюзивна культура населення управління інклюзивною освітою інклюзія педагогічний колектив освітній простір програма інклюзивного розвитку структурно-функціональна модель управління інклюзивною освітою |
Дата публікації: | 2020 |
Короткий огляд (реферат): | The need to improve the management of the modern education system, in accordance with the principles of humanisation and individualisation, implies the development of theoretical models that fully reflect the content and nature of assistance to students with special needs in a specific educational complex. The importance of this task is currently explained by the trend towards an increasing number of students. For the purpose of objectivity of the study, the countries that use different systems and models of inclusive education management were selected as follows. On the basis of geographical location due to socio-cultural, economic and political peculiarities, they were divided into the countries of the “north” (USA, Canada, European countries and Organization for Economic Cooperation and Development) and the “south” (Sub-Saharan Africa, Latin America, East Asia/Pacific, South Asia). On the basis of generalisation of the advantages and disadvantages of existing world models of inclusive education management. Taking into account the experience of the countries considered, it is advisable to develop a structural and functional model of formation of an inclusive education management system. It should be substantiated by the new conditions for organising education, and the requirements of society that are necessary for developing strategies of experimental studies organisation, aimed at further deepening the concept of inclusive education as considered in the field of general and vocational education. |
Опис: | Iryna Markina I., Nichugovskaya L., Karapuzova N., Kazarian G., Dedukhno A. Structural and Functional Model of Formation of an Inclusive Education Management System: World Experience. International Journal of Innovation, Creativity and Change. Volume 11, Issue 5, 2020. Pp. 184-199. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/21303 |
Розташовується у зібраннях: | Статті
|
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
|