|
DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Факультети та кафедри >
Факультети >
Факультет Технологій та дизайну >
Кафедра теорії і методики технологічної освіти >
Статті >
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/19866
|
Назва: | Методичні аспекти організації проєктування і моделювання в процесі формування проєктно-технологічної компетентності майбутніх учителів трудового навчання та технологій |
Автори: | Нагорна, Н.О. |
Ключові слова: | проєктування моделювання проєктно-технологічна компетентність учитель трудового навчання та технологій методи проєктування методи моделювання |
Дата публікації: | 2022 |
Короткий огляд (реферат): | У статті з метою мотивації активності здобувачів вищої освіти до проєктно-технологічної діяльності обґрунтовані три групи способів мотивації такого виду. До першої групи віднесені методи проєктування, які впливають на активну пізнавальну діяльність, сприяють вияву самореалізації здобувачів вищої освіти. Сюди віднесені творчі методи проєктування (теорія рішення винахідницьких задач, клаузура творчого змісту). З метою мотивації майбутніх вчителів трудового навчання та технологій до формування проєктно-технологічної компетентності визначені ефективні евристичні методи проєктування, що базуються на методах аналогії, асоціації, фокальних об’єктів, біонічний метод, метод інверсії, «мозкової атаки», морфологічно-комбінаторних матрицях, інверсії та методі проєктування інсталяцій. До другої групи способів мотивації активності здобувачів вищої освіти в процесі проєктно-технологічної діяльності віднесено три методи моделювання: метод геометричного моделювання, спрямований на створення уявлення про зовнішність прототипу; фізично-подібне моделювання, за яким відтворюється динаміка процесів, їхні величини та параметри, різновиди залежностей і закономірні зв’язки, які відбуваються в модельованих прототипах; функціонально-подібне моделювання, яке використовується під час розробки роботизованих пристроїв, які, не маючи однакової з прототипом фізичної природи, імітують поведінку живих істот та «здатні» реагувати на зовнішні подразнення. До третьої групи способів мотивації проєктно-технологічної активності здобувачів вищої освіти віднесені засоби проєктно-технологічної діяльності для вивчення професійно-орієнтованих дисциплін: застосунки для операційної системи Android; системи автоматизованого проєктування (САПР); застосування засобів 3D-технологій.
Визначено, що для кращого засвоєння навчального матеріалу з проєктування і моделювання, зокрема мотивації здобувачів вищої освіти, можна зробити груповий проєкт, у результаті чого вони навчаться не тільки моделюванню, а й створенню конструкцій і підготовці макета до друку. |
Опис: | Нагорна Н. О. Методичні аспекти організації проєктування і моделювання в процесі формування проєктно-технологічної компетентності майбутніх учителів трудового навчання та технологій. Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Серія : Педагогічні науки : зб. наук. пр. Вип. 1. Бердянськ : БДПУ, 2022. С. 294-304. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/19866 |
Розташовується у зібраннях: | Статті
|
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
|