DSpace
 

DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Ukrainian professional education >
2018(4) >

Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/12386

Назва: Ментальні карти при викладанні української мови і літератури у закладах професійно-технічної освіти
Автори: Погребенник, І.
Ключові слова: ментальна карта
міждисциплінарний дискурс
інформаційно-комунікаційні технології
інтерактивні методи
навчально-пізнавальна діяльність
Дата публікації: 2018
Короткий огляд (реферат): У статті представлено ментальні карти як один із шляхів покращення якості знань на уроках української мови і літератури у закладах професійно-технічної освіти; у процесі роботи з ними учні можуть заповнити прогалини у фактичних знаннях та вміннях, необхідних для української мови і літератури, розвинути навички навчально-пізнавальної діяльності, а викладач, може покращити рівень розвитку особистісних якостей учнів. Ментальні карти сприяють поліпшенню пам’яті учнів, розвитку вміння формулювати та висловлювати власну думку, творчих здібностей та допомагають організувати успішну взаємодію викладача й учнів на уроці української мови і літератури. Одним зі шляхів покращення якості знань на уроках української мови і літератури у закладах професійно-технічної освіти є створення ментальних карт (карт знань, інтелектуальних карт, асоціативних карт). На прикладі ментальних карт «Послідовність розбору речення» та «Літературні стилі» автор аргументує доречність їх використання на уроках, оскільки вони дають змогу сприйняти матеріал цілісно, провокуючи осмислене запам’ятовування та розуміння. Автор наголошує, що сучасний педагог повинен впроваджувати новітні технології в освітню діяльність, а переваги використання ментальних карт мають стимулювати його до цього. Визначено, що ментальні карти допомагають одночасно утримувати у свідомості значну кількість інформації, встановлюючи смислові зв’язки між її частинами, що дозволяє швидко відтворити знання, а також систематизувати й структурувати навчальний матеріал; на уроках української літератури ментальні карти доцільно використовувати при вивченні поезії, написанні власного висловлення чи есе. Широке застосування ментальних карт у навчальному процесі, їх різноманіття сприяє подальшим дослідженням проблеми, а їхні очевидні переваги – її практичному використанню у закладах професійно-технічної освіти.
Опис: Погребенник І. Ментальні карти при викладанні української мови і літератури у закладах професійно-технічної освіти / І. Погребенник // Ukrainian professional education = Українська професійна освіта: наук. журн. / Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. – Полтава, 2018. – Вип. 4. – С. 70-76.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/12386
Розташовується у зібраннях:2018(4)

Файли цього матеріалу:

Файл Опис РозмірФормат
Pohrebennyk.pdf703,34 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити
Перегляд статистики

Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

 

Valid XHTML 1.0! Програмне забезпечення DSpace Авторські права © 2002-2005 Массачусетський технологічний інститут та Х’юлет Пакард - Зворотний зв’язок