DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Естетика і етика педагогічної дії >
2018(17) >
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/9739
|
Назва: | The use of IKT in improving the effectiveness of the didactical process |
Автори: | Plaskura, P. |
Ключові слова: | learning tools didactical process monitoring smart learning environment didactical analogy simulation of didactical process iнструменти навчання дидактичний процес монiторинг iнтелектуальне навчальне середовище дидактична аналогiя симуляцiя дидактичного процессу |
Дата публікації: | 2018 |
Короткий огляд (реферат): | The article deals with the issue of monitoring the didactical process using the Quela didactical process management system. It uses the developed educational environment describing the didactical process by using differential equations. The equations are represented in the form of a network of connected elements describing the individual components of the didactical process. Process monitoring has been carried out by simulations of the above network. The description includes learning and forgetting phenomena. Examples of the application of developed techniques in real pedagogical situations are presented. |
Опис: | Plaskura P. The use of IKT in improving the effectiveness of the didactical process / P. Plaskura // Естетика і етика педагогічної дії : зб. наук. праць / гол. ред. М. І. Степаненко ; Ін-т пед. освіти і освіти дорослих НАПН України, Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. – Київ ; Полтава, 2018. – Вип. 17. – С. 152–159. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/9739 |
Розташовується у зібраннях: | 2018(17)
|
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
|