DSpace
 

DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Ukrainian professional education >
2017(2) >

Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/8964

Назва: Tolerance as a value competent of polycultural competent of the modern teacher of Humanite
Автори: Kapustian, I.
Yalanska, S..
Яланська, С.П.
Ключові слова: Poltava V.G. Korolenko National Pedagogical University
tolerance
empathy
value
understanding
толерантність
розуміння
емпатія
цінність
tolerant education system
Дата публікації: 2017
Видавець: Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка
Короткий огляд (реферат): У статті йдеться про толерантність як складник ключових компетентностей учителя-словесника при підготовці до викладання в сучасній школі. Наведено практичні результати проведених семінарів та тренінгів, опитувань та анкетувань студентів. Виокремлено основні напрями та етапи формування толерантного ставлення до оточуючих, охарактеризовано поняття толерантність як у загальному розумінні (ослаблення чи відсутність можливості реакції на який-небудь несприятливий чинник унаслідок зниження чутливості до його впливу), так і на індивідуальному рівні. Толерантність як цінність розкривається автором через ставлення до способу життя інших, їхньої поведінки, звичаїв, почуттів, ідей, вірувань, як умова стабільності та єдності суспільств, особливо тих, які не є гомогенними ні у релігійному, ні в етнічному, ні в інших соціальних вимірах.
The article talks about tolerance as a component of the key competencies of the teacher in preparation for teaching in a modern school. Practical results of conducted seminars and trainings, surveys and questionnaires of students are presented. Singled out the basic directions andstages of tolerance towards others, described the concept of tolerance as in a general sense, namely as a weakening or absence of the possibility of reaction to some unfavorable factors by reducing sensitivity to its effects and the individual level. Tolerance as value is revealed through the attitude to the way of life of others, their behavior, customs, feelings, ideas and beliefs as a condition of stability and unity of societies, especially those that are not homogeneous either in religious, ethnic or other social dimensions. We analyzed the main idea which is to some parents and teachers the idea that they should encourage their children and pupils to be tolerant may seem as obvious as the idea that they should encourage kindness and considerateness. Indeed, amongst parents and teachers of a liberal persuasion a concern to promote tolerance is likely to occupy a central place in their vision of moral education, for whatever else liberalism embraces, tolerance along with liberty are its central ideals. It may seem hardly worth adding that in a multicultural and multifaith society, tolerance takes on extra importance and becomes what has been called ‘a major aim in education’. It is defined that learning to be tolerant and respectful of others is key to being successful in life. Due to the fact that children mimic their parents, tolerance can be easily taught to a child from an extremely early age. Many parents are friends with people from different cultural backgrounds, and an easy way for parents to teach their kids to be tolerant is to learn and share more about the heritage of their friends. Sometimes, simply being educated about the customs, holidays, and beliefs of another person is enough to foster tolerance in a home. A lack of education can lead to stereotyping groups of individuals, and denying the qualities that make them unique. When a child learns to be open-minded about the various cultures, foods, people, and faiths surrounding them, the easier it will be for them to accept others when they get older. In order to prepare children to be open-minded individuals from a young age, there are a few things parents can do to help teach tolerance. First, parents must be careful of what they say around kids because children pick up on negative phrases and slurs almost immediately. This causes a child at school to think that it is okay to repeat hurtful words or comments to someone else because their parents used these worlds around them. Another important piece of information for parents to keep in mind, is making sure that they teach their children to respect themselves. Often times, a child who lacks self-esteem will treat others badly because they are not confident about themselves. Learning to respect others begins with a respect of one’s self, and that is one of the most essential keys to teaching tolerance to a young human being. So the importance of teaching tolerance as a valuable component of the life competence for а modern teacher of Humanities.
Опис: Kapustian I.I. Tolerance as a value competent of polycultural competent of the modern teacher of Humanite / I. I. Kapustyan, S.P. Yalanska // Ukrainian professional education = Українська професійна освіта : науковий журнал / Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. – Полтава, 2017. – Вип. 2. – С. 85-94.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/8964
Розташовується у зібраннях:2017(2)

Файли цього матеріалу:

Файл Опис РозмірФормат
12.pdf383,21 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити
Перегляд статистики

Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

 

Valid XHTML 1.0! Програмне забезпечення DSpace Авторські права © 2002-2005 Массачусетський технологічний інститут та Х’юлет Пакард - Зворотний зв’язок