DSpace
 

DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Факультети та кафедри >
Факультети >
Факультет Природничих наук та менеджменту >
Кафедра педагогічної майстерності та менеджменту імені І.А. Зязюна >
Матеріали наукових конференцій та семінарів >
15 Каришинські читання >

Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/7181

Назва: Показники мовленнєвої майстерності викладача вищої школи
Автори: Крамущенко, Л.В.
Ключові слова: мовленнєва майстерність
викладач
вища школа
мовлення
педагогічна майстерність
Дата публікації: 2008
Короткий огляд (реферат): Складовою педагогічної майстерності викладача вищої школи є його мовлення. Це специфічний інструмент професійної діяльності педагога, за допомогою якого можна розв’язати різні педагогічні завдання: забезпечити повноцінне сприймання навчальної інформації, підвищити мотивацію навчання, створити в аудиторії ситуацію співробітництва і співтворчості. Мовлення педагога є показником його педагогічної культури, засобом самовираження і самоутвердження його особистості. Особливістю публічного усного мовлення викладача є його розмовність, для якої характерна проста побудова фраз, відступи від строгих граматичних норм, невимушеність і демократизм. Проте, ця розмовність має особливість, яку науковці визначають поняттям „літературна розмовність”. Важливо врахувати і те, що публічне мовлення викладача сприймається студентами як за допомогою слухових аналізаторів, так і зорових. Педагог сприймається і оцінюється як відповідно до того, що він говорить, так і того, яким „невербальним малюнком” супроводжуються його слова – які у нього при цьому жести, погляд, вираз обличчя, який підтекст мають його слова. Професійна вимога щодо цього аспекту – досягнення викладачем певної відповідності (як говорять психологи, – конгруентності) між вербальною і невербальною поведінкою викладача.
Опис: Крамущенко Л. В. Показники мовленнєвої майстерності викладача вищої школи / Л. В. Крамущенко // Методика викладання природничих дисциплін у вищій школі. XV Каришинські читання : зб. наук. пр. міжнар. наук.-практ. конф., (Полтава, 29-30 трав. 2008 р.) / за заг. ред. М. В. Гриньової ; Ін-т інновац. технологій та змісту освіти, Ін-т педагогіки АПН України, Полтав. держ. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. – Полтава : Астрая, 2008. – С. 338-339.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/7181
Розташовується у зібраннях:15 Каришинські читання

Файли цього матеріалу:

Файл Опис РозмірФормат
Kramuschenko.pdf517,53 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити
Перегляд статистики

Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

 

Valid XHTML 1.0! Програмне забезпечення DSpace Авторські права © 2002-2005 Массачусетський технологічний інститут та Х’юлет Пакард - Зворотний зв’язок