DSpace
 

DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Філософські обрії >
2015(34) >

Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/5395

Назва: Портрет підприємця новітньої формації в сучасних соціокультурних умовах
Автори: Олексенко, Р.І.
Ключові слова: підприємець
суспільство
підприємство
культура
Дата публікації: 2015
Видавець: Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка
Короткий огляд (реферат): У статті розкритий вплив соціокультурної детермінації як механізм адаптації до середовища. Суспільство виробляло подібні механізми протягом всієї культурної історії. Оскільки економічні відносини відомі впродовж тисячоліть, то в кожну історичну епоху вони супроводжувалися певними нормами і правилами, які регулюють увесь економічний процес: від виробництва до споживання.
The article deals with the problem of human existence in sociocultural space between globalization and the information revolution. As history shows, entrepreneurs – people who have the ability to significantly affect the economic and social situation of the country and create her image in the international business world. In the socio-economic systems, there are certain «management tools»: hierarchy (organization), where the primary means of influence – pressure on a person with the help of coercion; culture; market. Along with «market management tools it» is important to develop management tools «cultural» management tools(instruments). The formation of market relations period of «primitive accumulation of capital» becomes more civilized direction. The more civilized a society is, the more it is culture of entrepreneurship. In modeen society? The sihiation produces an increased interest of the individual to his social position and desire to change by changing social positions. We can assume that the term «entrepreneur» in the everyday sense, get all members of society who committed the transition from one to the other social relations that changed their social status and place in the social division of labor. The modern entrepreneur is economicperson, formed under the previous – industrial – civilizational matrix was value oriented primarily to benefit and profit extraction, production and multiplication of wealth, a status of consumption. With much focus and diversity of interests, needs and passions modern entrepreneur is characterized by such features as efficiency, initiative, creativity. They allow people of new economic structure to stand out in the a general social structure as the most active subject of social and cultural development.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/5395
Розташовується у зібраннях:2015(34)

Файли цього матеріалу:

Файл Опис РозмірФормат
Oleksenko.pdf341,27 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити
Перегляд статистики

Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

 

Valid XHTML 1.0! Програмне забезпечення DSpace Авторські права © 2002-2005 Массачусетський технологічний інститут та Х’юлет Пакард - Зворотний зв’язок