DSpace
 

DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Факультети та кафедри >
Факультети >
Факультет Української філології та журналістики >
Кафедра журналістики >
Матеріали наукових конференцій та семінарів >
Журналістика. Філологія. Медіаосвіта : Всеукр. наук.-практ. конф. >

Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/4295

Назва: Семантика і прагматика фонетичних одиниць у мові мас-медіа
Автори: Українець, Л.Ф.
Ключові слова: семантика
прагматика
мова ЗМІ
когнітивна лінгвістика
прагмалінгвістика
Дата публікації: 2014
Короткий огляд (реферат): Динаміка політичних та економічних змін у житті сучасного українського суспільства спричинила активну розбудову функцій засобів масової інформації, утверджуючи не лише новий тип соціальної поведінки, але й національно-громадянський еталон мови мас-медіа, яка, відображаючи складні явища об'єктивної дійсності, формує індивідуальну, а головно суспільну свідомість. Логічно, що стилістика швидкої й винятково впливової інформації в періодичних виданнях чи на телебаченні й радіо незалежно від жанрового розмаїття все частіше підпорядковується, крім денотативної (когнітивної), ще й імпресивній функції, яка в засобах масової інформації забезпечує вплив мови на її адресата. Щоб справити належне враження, прагматична - конативна (Р. Якобсон) функція має спиратися в мові мас-медіа на потенціал мовних одиниць, що здатні посилити емоційність (експресивність) усного (на радіо й телебаченні) чи писемного (у пресі) тексту, під яким традиційно розуміють авторський твір, що складається з назви та лінгвістичних одиниць, об'єднаних різними типами зв'язку й підпорядкованих прагматичній настанові. Мова періодичних видань (газет, журналів, часописів), а також радіо й телебачення є жанровими різновидами публіцистичного стилю, координуючи практично всі види діяльності людини і спираючись в аналітичних та інформаційних текстах на загальноприйняті літературні норми функціювання лінгвістичних одиниць основних та проміжних мовних рівнів. Із погляду семіотики, як інформаційний, так і аналітичний текст - це складна смислова структура, спрямована на породження змісту, трактування якого є результатом широкого спектра суб'єктивних інтерпретацій. Саме тому важливими є шляхи посилення дієвості інформації на рівні й подачі, і її сприйняття, щоб якомога повніше зреалізувати вплив на мовця в результаті сугестивно змодельованого відображення подій і явищ об'єктивної дійсності.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/4295
Розташовується у зібраннях:Журналістика. Філологія. Медіаосвіта : Всеукр. наук.-практ. конф.

Файли цього матеріалу:

Файл Опис РозмірФормат
Ukrainets.pdf450,85 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити
Перегляд статистики

Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

 

Valid XHTML 1.0! Програмне забезпечення DSpace Авторські права © 2002-2005 Массачусетський технологічний інститут та Х’юлет Пакард - Зворотний зв’язок