DSpace
 

DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Факультети та кафедри >
Факультети >
Факультет Української філології та журналістики >
Кафедра української мови >
Статті >

Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/27214

Назва: Формування комунікативної компетентності здобувачів закладів вищої освіти через впровадження проєктних технологій
Автори: Ніколашина, Т.І.
Сіладі, В.В.
Погоріла, С.Г.
Ключові слова: освітнє середовище
мовленнєва взаємодія
педагогічні умови
командна діяльність
фасилітація
навчальні стратегії
Дата публікації: 2025
Короткий огляд (реферат): У статті досліджено потенціал проєктних технологій як ефективного інструменту формування комунікативної компетентності здобувачів закладів вищої освіти (далі – ЗВО) в умовах трансформації освітніх підходів. Обґрунтовано актуальність проблеми з огляду на посилювану потребу в розвитку soft skills, зокрема комунікативних умінь, які відіграють ключову роль у професійній самореалізації фахівців. Зазначено, що традиційні форми організації навчання не забезпечують достатнього рівня мовленнєвої взаємодії, що зумовлює потребу в оновленні методичних підходів. Метою статті є наукове обґрунтування педагогічних умов, необхідних для ефективного формування комунікативної компетентності здобувачів освіти через упровадження проєктних технологій, а також визначення оптимальних напрямів їхнього практичного застосування в освітньому процесі. Методологічну основу дослідження становлять компетентнісний, діяльнісний, конструктивістський і фасилітативний підходи, що дозволили розглядати комунікативну компетентність як комплексну якість, інтегровану в структуру професійної підготовки. Виявлено основні педагогічні умови, що забезпечують ефективність проєктної діяльності: ситуативно-діяльнісну організацію навчання, фасилітативну підтримку, мотиваційне забезпечення, міжособистісну взаємодію та рефлексивну складову. Доведено, що саме поєднання цих умов створює динамічне й безпечне середовище, у якому комунікація набуває функції не лише навчального інструменту, а й провідного чинника особистісного розвитку. Визначено основні проблеми, що перешкоджають системному впровадженню проєктних технологій, зокрема недостатній рівень підготовки викладачів, фрагментарність методичного забезпечення, низька мотивація здобувачів освіти та відсутність індикаторів оцінювання комунікативних результатів. Наукову новизну становить уточнення педагогічних умов, що оптимізують упровадження проєктних практик з орієнтацією на розвиток саме комунікативної компетентності.
Опис: Ніколашина Т. І., Сіладі В. В., Погоріла С. Г. (2025). Формування комунікативної компетентності здобувачів закладів вищої освіти через впровадження проєктних технологій. Академічні візії. Вип. 43. 2025. С. 1-12. https://doi.org/10.5281/zenodo.15360991
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/27214
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:

Файл Опис РозмірФормат
Формування комунікативної компетентності.pdf191,69 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити
Перегляд статистики

Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

 

Valid XHTML 1.0! Програмне забезпечення DSpace Авторські права © 2002-2005 Массачусетський технологічний інститут та Х’юлет Пакард - Зворотний зв’язок