DSpace
 

DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Факультети та кафедри >
Факультети >
Факультет Української філології та журналістики >
Кафедра світової літератури >
Навчальні та методичні матеріали >

Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/26909

Назва: How Literature Supports Young People During Difficult Times: The Concept and Results of COIL Projects on Literary and Cultural Studies among Students of Ukrainian and Japanese Universities
Автори: Nikolenko, O.
Nonaka, S.
Matsevko-Bekerska, L.
Zhao, D.
Nikolenko, K.
Ніколенко, О.М.
Ніколенко, К.С.
Ключові слова: COIL (Collaborative Online International Learning)
national literature
національна література
world literature
світова література
literary education
літературна освіта
cultural values
student research seminar
virtual exchange
building research skills
students working together in mixed age groups on common goals
культурні цінності
студентський науковий семінар
віртуальний обмін
розвиток дослідницьких навичок
Дата публікації: 2025
Короткий огляд (реферат): The study guide presents the educational technology COIL (Collaborative Online International Learning) and features of its application by three universities in Ukraine and Japan. During 2020-2025, professors and students of Poltava V.G. Korolenko National Pedagogical University, Ivan Franko National University of Lviv, Saitama University conducted online seminars on world literature. This experience of intercultural communication in English was very useful for the development of students’ academic, professional and personal skills, as well as for the formation of their worldview and ability to work in an international context. This proved particularly important during COVID, as well as during the difficult time of war in Ukraine (2022-2025). The authors described forms of the organization and methodology of student seminars. The study guide also presents questionnaires and results of student surveys about seminars in 2024–2025, which provide directions for further development of COIL. As student surveys have shown, the seminars are of great importance not only for developing communication skills and improving English language proficiency, but also by providing a great social and psychological effect through introducing students to world literature and culture. The authors plan to continue student seminars with the participation of not only universities of Japan and Ukraine, but also other countries.
Опис: Nikolenko O., Nonaka S., Matsevko-Bekerska L., Zhao D., Nikolenko K. (2025). How Literature Supports Young People During Difficult Times: The Concept and Results of COIL Projects on Literary and Cultural Studies among Students of Ukrainian and Japanese Universities. Study Guide. Saitama University, Poltava V.G. Korolenko National Pedagogical University. 48 p.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/26909
Розташовується у зібраннях:Навчальні та методичні матеріали

Файли цього матеріалу:

Файл Опис РозмірФормат
study-guide-coil.pdf936,2 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити
Перегляд статистики

Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

 

Valid XHTML 1.0! Програмне забезпечення DSpace Авторські права © 2002-2005 Массачусетський технологічний інститут та Х’юлет Пакард - Зворотний зв’язок