DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Витоки педагогічної майстерності >
2024(34) >
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/26659
|
Назва: | Peculiarities of the EMI model as an educational approach in the UK and Ukraine |
Автори: | Михайленко, Г.Г. Антонець, М.О. Mykhailenko, H. Antonets, M. |
Ключові слова: | English Medium Instruction (EMI) Pedagogical challenges English language Active learning Educational technologies Cultural context Англійська середня інструкція (EMI) педагогічні виклики англійська мова активне навчання освітні технології культурний контекст |
Дата публікації: | 2024 |
Короткий огляд (реферат): | Continuing Professional Development (CPD) courses and training are essential for teachers who wish to improve their knowledge, skills and abilities throughout their careers. Modern approaches to teaching subjects in a foreign language, particularly English, face a number of problems. This study aims to compare and develop the approaches used by teachers of English Medium Instruction (EMI) in the UK and Ukraine. In these European countries, EMI is seen as a key elem ent in the internationalisation of higher education. However, teaching academic subjects in English is difficult, especially for non-native speakers. The results of the study provide for the use of the Active Learning method in the implementation of the EMI model in Great Britain and Ukraine. |
Опис: | Mykhailenko H., Antonets M. Peculiarities of the EMI model as an educational approach in the UK and Ukraine. Витоки педагогічної майстерності: журнал. Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. Полтава, 2024. Випуск 34. С. 155-159. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/26659 |
Розташовується у зібраннях: | 2024(34)
|
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
|