|
DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Педагогічні науки >
2013(59) >
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/2627
|
Назва: | Концептуальні основи особистісно-соціального виховання |
Автори: | Бойко, А.М. |
Ключові слова: | особистісно-соціальне виховання суб’єкт-суб’єктні відносини виховання людина персона персонологія особистість середовище антропоцентризм соціоцентризм особистісно орієнтований підхід |
Дата публікації: | 2013 |
Видавець: | Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка |
Короткий огляд (реферат): | На базі історичного аналізу й сучасних досягнень науки обґрунтовується особистісно-соціальна концепція виховання. Виховання трактується як спеціально організований процес взаємодії «дитина – її самоактивність – соціальне середовище».
Розвиток особистості відбувається через її суб’єктивний світ.
Доведено, що цілісна особистість виникає не із зовнішньої, а із внутрішньої доцільності. Зріла особистість функціонально
автономна, з усвідомленою, мотивованою поведінкою, має широкі межі «Я», здорове почуття реальності й потреби
самовдосконалення. Тому особистість – водночас і реальне, і потенційне. В основі вихованця особистості відкрита, об’єктивно
і закономірно взаємодіюча система: «людина – її самоактивність – соціальне середовище». Виховання є особистісно-соціальним
явищем, оскільки в процесі виховання відбуваються зміни на біологічному й соціальному рівнях, гармонізують відносини
людини і суспільства. Характеристика поняття «особистість» і шляхів її виховання залежить від теоретичної платформи певного автора. Педагогіка мусить орієнтуватися на найновіші
досягнення знань про людину, широку суб’єкт-суб’єктну взаємодію, саморозвиток особистості, її вільне самовизначення
і повну самореалізацію. У процесі виховання педагог мусить орієнтуватися на особистісні цінності, національні вартості,
загальнолюдські надбання. Виховання розуміється як цілісний процес взаємодії дитини, яка має природні, психологічні,
індивідуальні та вікові особливості, з дорослими, соціальним середовищем, що опосередковано її самоактивністю. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/2627 |
Розташовується у зібраннях: | 2013(59)
|
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
|