DSpace
 

DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Педагогічні науки >
2013(59) >

Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/2627

Назва: Концептуальні основи особистісно-соціального виховання
Автори: Бойко, А.М.
Ключові слова: особистісно-соціальне виховання
суб’єкт-суб’єктні відносини
виховання
людина
персона
персонологія
особистість
середовище
антропоцентризм
соціоцентризм
особистісно орієнтований підхід
Дата публікації: 2013
Видавець: Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка
Короткий огляд (реферат): На базі історичного аналізу й сучасних досягнень науки обґрунтовується особистісно-соціальна концепція виховання. Виховання трактується як спеціально організований процес взаємодії «дитина – її самоактивність – соціальне середовище». Розвиток особистості відбувається через її суб’єктивний світ. Доведено, що цілісна особистість виникає не із зовнішньої, а із внутрішньої доцільності. Зріла особистість функціонально автономна, з усвідомленою, мотивованою поведінкою, має широкі межі «Я», здорове почуття реальності й потреби самовдосконалення. Тому особистість – водночас і реальне, і потенційне. В основі вихованця особистості відкрита, об’єктивно і закономірно взаємодіюча система: «людина – її самоактивність – соціальне середовище». Виховання є особистісно-соціальним явищем, оскільки в процесі виховання відбуваються зміни на біологічному й соціальному рівнях, гармонізують відносини людини і суспільства. Характеристика поняття «особистість» і шляхів її виховання залежить від теоретичної платформи певного автора. Педагогіка мусить орієнтуватися на найновіші досягнення знань про людину, широку суб’єкт-суб’єктну взаємодію, саморозвиток особистості, її вільне самовизначення і повну самореалізацію. У процесі виховання педагог мусить орієнтуватися на особистісні цінності, національні вартості, загальнолюдські надбання. Виховання розуміється як цілісний процес взаємодії дитини, яка має природні, психологічні, індивідуальні та вікові особливості, з дорослими, соціальним середовищем, що опосередковано її самоактивністю.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/2627
Розташовується у зібраннях:2013(59)

Файли цього матеріалу:

Файл Опис РозмірФормат
Boyko.pdf240,11 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити
Перегляд статистики

Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

 

Valid XHTML 1.0! Програмне забезпечення DSpace Авторські права © 2002-2005 Массачусетський технологічний інститут та Х’юлет Пакард - Зворотний зв’язок