|
DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Автореферати та дисертації >
Дисертації >
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/25716
|
Назва: | Розвиток сфери почуттів учнів 5–9 класів у процесі трудового навчання засобами вальдорфської педагогіки |
Автори: | Вікторова, П.Є. |
Ключові слова: | розвиток почуття сфера почуттів ушні трудове навчання вальдорфська педагогіка |
Дата публікації: | 2024 |
Короткий огляд (реферат): | Дисертаційна робота присвячена проблемі розвитку сфери почуттів учнів 5–9 класів у процесі трудового навчання засобами вальдорфської педагогіки.
У дисертації уперше визначено структурні компоненти почуттєвої сфери учнів раннього підліткового віку (ціле-мотиваційний, операційно-діяльнісний та контрольно-результативний складники); розроблено та теоретично обґрунтовано модель методики розвитку сфери почуттів учнів на уроках трудового навчання засобами вальдорфської педагогіки у єдності її складників (концептуально-цільового, змістового, процесуального і результативно-діагностувального); визначено педагогічні умови реалізації спроєктованої моделі: формування стійкої мотивації учнів до процесу трудового навчання, розуміння ними суспільної та особистої цінності набутого досвіду внаслідок позитивних емоційних переживань у процесі праці, виконання доступних та посильних трудових завдань, творчий характер навчально-трудової діяльності та інтеграція змісту навчання різним предметам; розширення діапазону чуттєвого досвіду учнів на засадах поетапного оволодіння предметними та ключовими компетентностями, врахування учнівських духовних потреб, поетапна трансформація почуттів у стійкі емоційні характеристики ціннісних ставлень особистості; запровадження до професійно-педагогічної підготовки майбутніх учителів та в неперервну педагогічну освіту вчителів трудового навчання навчального змістового модуля «Розвиток сфери почуттів учнів 5–9 класів у процесі трудового навчання засобами вальдорфської педагогіки»; обґрунтовано критерії, показники та рівні розвитку складових сфери почуттів учнів у трудовому навчанні; конкретизовано сутність розвитку сфери почуттів учнів у трудовому навчанні, що визначається як процес та результат якісних та кількісних змін особистості учня, якими визначається її здатність до вияву почуттєвої сфери та стимулюється позитивними особистісно-ціннісними орієнтаціями; окремі складові педагогічних технологій «вільного виховання» вальдорфської педагогіки; уточнено критерії (ціле-мотиваційний, змістовий, операційно-діяльнісний та контрольно-результативний), відповідні їм показники та рівні (високий, достатній, середній, початковий) розвитку в учнів сфери почуттів у трудовому навчанні; подальшого розвитку набули положення про завдання, зміст, структуру технологій «вільного виховання», методика розвитку в учнів сфери почуттів у трудовому навчанні, мотивації пізнавальної активності учнів 5-9 класів засобами вальдорфської педагогіки. |
Опис: | Вікторова П. Є. Розвиток сфери почуттів учнів 5–9 класів у процесі трудового навчання засобами вальдорфської педагогіки. Кваліфікаційна наукова праця на правах рукопису.
Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора філософії за спеціальністю 014 Середня освіта (за предметними спеціальностями). Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка, Полтава, 2024. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/25716 |
Розташовується у зібраннях: | Дисертації
|
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
|