|
DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Ukrainian professional education >
2024(16) >
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/25601
|
Назва: | Соціально-педагогічні передумови формування наукової спадщини А. Каришина |
Автори: | Петренко, Л.М. Брах, Ю. |
Ключові слова: | Каришин А. суспільно-політичне життя передумови науковий світогляд національна система освіти концепція розвитку шкільної освіти передумови формування спадщини вченого |
Дата публікації: | 2024 |
Короткий огляд (реферат): | У статті акцентовано, що науково-педагогічна спадщина кожної видатної постаті допомагає відстежити єдність особистості з національним корінням українського народу, неперервність зв’язку між минулим і сьогоднішнім днем.
Неповторність багатогранного педагогічного таланту А. Каришина дістає нині справжнє визнання, тому важливо з’ясувати і зрозуміти соціально-педагогічні передумови формування науково-педагогічної спадщини вченого. Пройдений педагогом шлях в умовах діючої радянської системи, набутий практичний досвід, котрий завдяки вродженій цілеспрямованості, наполегливості, любові до землі, до людей, до науки має наукове значення. Неповторність досвіду А. Каришина у науковій, педагогічній, організаційній, господарській діяльності обрано об’єктом дослідження.
Мета статті – розкриття впливу соціально-педагогічних передумов на формування наукової спадщини А. Каришина.
Життя і формування світогляду А. Каришина (1912-1987 рр.) проходило на тлі історичних подій початку ХХ ст. в світі та Російській імперії, зокрема. У процесі формування світоглядних позицій особистості, розширення світогляду, формування громадянських якостей велику роль відіграють екстремальні умови, в які попадає людина.
Початок ІІ Світової війни у 1939 році, вступ Радянського Союзу у війну 1941 року став важливою передумовою, яка вплинула на гартування особистості А. Каришина як громадянина, його характер, вчинки.
Проведене дослідження дало можливість виокремити провідні соціально-педагогічні передумови, які мали великий вплив на формування світоглядних основ та становлення особистості А. Каришина як педагога і науковця: по-перше, організація національної школи як найважливішого засобу виховання молоді, яка була ключовим стержнем у розбудові української національної держави в часи національно-демократичної революції 1917-1921 рр.; по-друге, розробка нової соціалістичної концепції розвитку шкільної освіти, в результаті приходу до влади більшовиків; по-третє, утвердження тоталітарних основ радянської держави, їх вплив на демократичні основи державотворення; по-четверте, вплив екстремальних умов (ІІ Світова війна 1939-1945 рр., післявоєнна відбудова країни) на формування світоглядних позицій та громадянських якостей особистості; по-п’яте, ключове значення зміни курсу країни, суспільно-політичних умов її розвитку після рішень ХХ з’їзду КПРС (1956 р.) про засудження культу особи Й. Сталіна на утвердження демократичних паростків у розвитку науки, освіти, культури.
Проведене дослідження є першою спробою систематизації соціально-педагогічних передумов формування наукової спадщини А. Каришина. |
Опис: | Петренко Л., Брах Ю. Соціально-педагогічні передумови формування наукової спадщини А. Каришина. Ukrainian professional education = Українська професійна освіта : науковий журнал / Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. Полтава, 2024. Вип. 16. С. 33-40. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/25601 |
Розташовується у зібраннях: | 2024(16)
|
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
|