DSpace
 

DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Естетика і етика педагогічної дії >
2024(29) >

Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/25315

Назва: Development tendencies of philological pedagogical education in Ukraine: challenges and prospects
Автори: Vovk, M.
Вовк, М.П.
Ключові слова: tendencies
development of philology pedagogical education
training of future philology teachers
innovations
quality standards
mission of a philology teacher
тенденції
розвиток філологічної педагогічної освіти
підготовка майбутніх учителів-філологів
інновації
стандарти якості
місія вчителя-філолога
Дата публікації: 2024
Короткий огляд (реферат): The review article outlines the problems of training a modern teacher-philologist, teacher-researcher in the field of philology. The trends in the development of philological pedagogical education in Ukraine have been outlined: the implementation of a competency-based approach in the training of philologists, the activation of scientific research activities of future philologists, the structuring of the content of disciplines on an interdisciplinary basis, the discreteness of the structuring of the content taking into account the Concept of the New School, state standards of basic secondary education, specialised schools; innovativeness and pragmatism of practical training of philological specialists. It has been found that the identified trends indicate the orientation of managers of higher pedagogical education institutions, teachers to improve the quality of training of philological teachers, taking into account innovative changes in the system of basic secondary education, specialised schools. The prospects for improving philological pedagogical education at the legislative-normative and organisational-pedagogical levels have been substantiated.
Опис: Vovk M. Development tendencies of philological pedagogical education in Ukraine: challenges and prospects. Естетика і етика педагогічної дії : зб. наук. пр. / Ін-т пед. освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. Полтава ; Київ, 2024. Вип. 29. С. 203-215.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/25315
Розташовується у зібраннях:2024(29)

Файли цього матеріалу:

Файл Опис РозмірФормат
Vovk.pdf256,75 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити
Перегляд статистики

Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

 

Valid XHTML 1.0! Програмне забезпечення DSpace Авторські права © 2002-2005 Массачусетський технологічний інститут та Х’юлет Пакард - Зворотний зв’язок