DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Естетика і етика педагогічної дії >
2024(29) >
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/25315
|
Назва: | Development tendencies of philological pedagogical education in Ukraine: challenges and prospects |
Автори: | Vovk, M. Вовк, М.П. |
Ключові слова: | tendencies development of philology pedagogical education training of future philology teachers innovations quality standards mission of a philology teacher тенденції розвиток філологічної педагогічної освіти підготовка майбутніх учителів-філологів інновації стандарти якості місія вчителя-філолога |
Дата публікації: | 2024 |
Короткий огляд (реферат): | The review article outlines the problems of training a modern teacher-philologist, teacher-researcher in the field of philology. The trends in the development of philological pedagogical education in Ukraine have been outlined: the implementation of a competency-based approach in the training of philologists, the activation of scientific research activities of future philologists, the structuring of the content of disciplines on an interdisciplinary basis, the discreteness of the structuring of the content taking into account the Concept of the New School, state standards of basic secondary education, specialised schools; innovativeness and pragmatism of practical training of philological specialists. It has been found that the identified trends indicate the orientation of managers of higher pedagogical education institutions, teachers to improve the quality of training of philological teachers, taking into account innovative changes in the system of basic secondary education, specialised schools. The prospects for improving philological pedagogical education at the legislative-normative and organisational-pedagogical levels have been substantiated. |
Опис: | Vovk M. Development tendencies of philological pedagogical education in Ukraine: challenges and prospects. Естетика і етика педагогічної дії : зб. наук. пр. / Ін-т пед. освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. Полтава ; Київ, 2024. Вип. 29. С. 203-215. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/25315 |
Розташовується у зібраннях: | 2024(29)
|
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
|