DSpace
 

DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Витоки педагогічної майстерності >
2024(33) >

Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/25271

Назва: Training of future teachers for the development of students’ creative thinking in art classes in general secondary education institutions
Автори: Sulaieva, N.
Сулаєва, Н.В.
Ключові слова: creative thinking
art teacher training
formal education
non-formal education
творче мислення
підготовка учителів мистецтва
формальна освіта
неформальна освіта
Дата публікації: 2024
Короткий огляд (реферат): The article highlights the actual issue of training students majoring in art and pedagogical specialties of institutions of higher pedagogical education to develop the creative thinking of students of general secondary education institutions. Attention is focused on the definition of the category «creative thinking» and the main approaches to the formation of future teachers of art disciplines are characterized by the competence to develop students’ creative thinking in art classes. It is emphasized that the preparation of students for work on the development of their creative thinking takes place based on formal and non-formal art education received by students of art specialties.
Опис: Sulaieva N. Training of future teachers for the development of students’ creative thinking in art classes in general secondary education institutions. Витоки педагогічної майстерності : журнал / Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. Полтава, 2024. Випуск 33. С. 201-206.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/25271
Розташовується у зібраннях:2024(33)

Файли цього матеріалу:

Файл Опис РозмірФормат
SULAIEVA.pdf191,6 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити
Перегляд статистики

Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

 

Valid XHTML 1.0! Програмне забезпечення DSpace Авторські права © 2002-2005 Массачусетський технологічний інститут та Х’юлет Пакард - Зворотний зв’язок