|
DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Факультети та кафедри >
Факультети >
Факультет Української філології та журналістики >
Кафедра української літератури >
Статті >
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/25011
|
Назва: | Artificial Intelligence in Solving Educational Problems |
Автори: | Skrynnyk, O. Lyeonov, S. Lenska, S. Litvinchuk, S. Galaieva, L. Radkevych, O. Ленська, С.В. |
Ключові слова: | Educational Software Artificial Intelligence Empirical Study штучний інтелект навчання |
Дата публікації: | 2022 |
Короткий огляд (реферат): | External factorsexert an enormous influence on the exigencies of changing the technological course of individualsectors. Digitalizationrepresents not a new milestone in the evolution of education, but its technological and methodological development. Due to a period of constraints, caused by COVID-19 pandemic, educational institutions at all levels in most countries have been forced to resort to digitalization of the learning process. Intelligent learning software provide their users with a variety of options to design and individualize the learning process, as well as independence from time and space. Teachers benefit from flexible content generation and just-in-time assessment of learners' progress, evaluation of large task sets, knowledge sharing with other teachers and knowledge institutions. Learners benefit from anytime availability of learning tools and just-in-time feedback. In our investigation, we consider the current state-of-the-art of educational software. Considering the results of quantitative empirical study and analysis of educational issues solvable by artificial intelligence, we present a developed and tested framework for selected educational problem. |
Опис: | Skrynnyk O., Lyeonov S., Lenska S., Litvinchuk S., Galaieva L., Radkevych O. (2022). Artificial Intelligence in Solving Educational Problems. Journal of Information Technology Management, 14 (Special Issue), 132-146. https://doi.org/10.22059/jitm.2022.88893 |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/25011 |
Розташовується у зібраннях: | Статті
|
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
|