DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
110 Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка >
Матеріали наукових конференцій та семінарів >
Основні цілі стратегії сталого розвитку: проблеми та перспективи >
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/24939
|
Назва: | Teaching empathy in the english language classroom |
Автори: | Krynytska, N.I. |
Ключові слова: | teaching empathy english language classroom language skills empathy teacher |
Дата публікації: | 2024 |
Короткий огляд (реферат): | Relevance. Empathy means understanding how others feel (cognitive empathy and
perspective taking) and sharing their feelings and emotions (emotional or affective empathy).
Empathy and sympathy have much in common but sympathy is feeling pity for somebody and
will lower the expectations from others, while empathy is more helpful, constructive and active.
Empathy deficit is a serious problem of modern people who often live in their personal
information bubbles and comfort zones. I think that successful implementation of the
17 Sustainable Development Goals (SDGs) – developed by the United Nations in 2015 – can
only be possible if empathy is developed in children and adults. The ability to walk in others’
shoes will push the people to share excess things and food with those in need, rather than
throwing unwanted things away. Empathetic people will respect the dignity of others,
irrespective of their social status, education, age, race, gender, religion, health, etc. People with
high emotional intelligence are compassionate and caring for Nature because they feel the
interconnectedness of all living beings and the environment. |
Опис: | Krynytska N. I. Teaching empathy in the english language classroom // Основні цілі стратегії сталого розвитку: проблеми та перспективи : матеріали І Міжнародного науково-практичного форуму (м. Полтава, 26 версеня 2024 р.) / За заг. ред. проф. М. В. Гриньової. Полтава : ПНПУ імені В. Г. Короленка, 2024. C. 374-376. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/24939 |
Розташовується у зібраннях: | Основні цілі стратегії сталого розвитку: проблеми та перспективи
|
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
|