DSpace
 

DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
110 Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка >
Матеріали наукових конференцій та семінарів >
Основні цілі стратегії сталого розвитку: проблеми та перспективи >

Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/24939

Назва: Teaching empathy in the english language classroom
Автори: Krynytska, N.I.
Ключові слова: teaching empathy
english language classroom
language skills
empathy
teacher
Дата публікації: 2024
Короткий огляд (реферат): Relevance. Empathy means understanding how others feel (cognitive empathy and perspective taking) and sharing their feelings and emotions (emotional or affective empathy). Empathy and sympathy have much in common but sympathy is feeling pity for somebody and will lower the expectations from others, while empathy is more helpful, constructive and active. Empathy deficit is a serious problem of modern people who often live in their personal information bubbles and comfort zones. I think that successful implementation of the 17 Sustainable Development Goals (SDGs) – developed by the United Nations in 2015 – can only be possible if empathy is developed in children and adults. The ability to walk in others’ shoes will push the people to share excess things and food with those in need, rather than throwing unwanted things away. Empathetic people will respect the dignity of others, irrespective of their social status, education, age, race, gender, religion, health, etc. People with high emotional intelligence are compassionate and caring for Nature because they feel the interconnectedness of all living beings and the environment.
Опис: Krynytska N. I. Teaching empathy in the english language classroom // Основні цілі стратегії сталого розвитку: проблеми та перспективи : матеріали І Міжнародного науково-практичного форуму (м. Полтава, 26 версеня 2024 р.) / За заг. ред. проф. М. В. Гриньової. Полтава : ПНПУ імені В. Г. Короленка, 2024. C. 374-376.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/24939
Розташовується у зібраннях:Основні цілі стратегії сталого розвитку: проблеми та перспективи

Файли цього матеріалу:

Файл Опис РозмірФормат
167.pdf272,19 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити
Перегляд статистики

Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

 

Valid XHTML 1.0! Програмне забезпечення DSpace Авторські права © 2002-2005 Массачусетський технологічний інститут та Х’юлет Пакард - Зворотний зв’язок