DSpace
 

DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
110 Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка >
Матеріали наукових конференцій та семінарів >
Основні цілі стратегії сталого розвитку: проблеми та перспективи >

Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/24765

Назва: Decolonising teaching of english in ukrainian secondary schools: understanding teachers’ perceptions of english and promoting teacher professional development and wellbeing
Автори: Lanvers, U.
Ключові слова: secondary schools in the region of Poltava
schoole
language education
Ukrainian English teachers
Дата публікації: 2024
Короткий огляд (реферат): In this brief talk I will present the British Council supported Project that we are carrying out at the moment with secondary schools in the region of Poltava. We are a group of five linguists interested in teaching English in a more democratic and egalitarian way. In the project, we focus on developing pedagogical skills and professional wellbeing of female English language teachers in Ukraine via raising their awareness of the decolonised conceptualisation of English and decolonised pedagogy. We have chosen the context of Ukraine for two reasons: 1. In Ukraine, the teaching profession is extremely gendered, and especially so for language education.
Опис: Lanvers U. Decolonising teaching of english in ukrainian secondary schools: understanding teachers’ perceptions of english and promoting teacher professional development and wellbeing // Основні цілі стратегії сталого розвитку: проблеми та перспективи : матеріали І Міжнародного науково-практичного форуму (м. Полтава, 26 версеня 2024 р.) / За заг. ред. проф. М. В. Гриньової. Полтава : ПНПУ імені В. Г. Короленка, 2024. C. 29-30.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/24765
Розташовується у зібраннях:Основні цілі стратегії сталого розвитку: проблеми та перспективи

Файли цього матеріалу:

Файл Опис РозмірФормат
5.pdf298,24 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити
Перегляд статистики

Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

 

Valid XHTML 1.0! Програмне забезпечення DSpace Авторські права © 2002-2005 Массачусетський технологічний інститут та Х’юлет Пакард - Зворотний зв’язок