DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
110 Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка >
Матеріали наукових конференцій та семінарів >
Основні цілі стратегії сталого розвитку: проблеми та перспективи >
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/24764
|
Назва: | How sustainable is teaching through English in non-Anglosphere contexts? |
Автори: | Hunter, M. |
Ключові слова: | teaching students English Medium Instruction higher education |
Дата публікації: | 2024 |
Короткий огляд (реферат): | The integration of English Medium Instruction (EMI) in higher education is often viewed
as a driver of global competitiveness. Can it also be a component of sustainable development
when the advantages of EMI are not evenly distributed. This paper explores the affective
dimensions of teaching and learning through EMI in higher education, with a focus on its
impact on educational quality and equity.
My research reveals that EMI tends to privilege students from higher socio-economic
backgrounds. These students enjoy high levels of English competence and are better equipped
to handle the demands of their study programmes. |
Опис: | Hunter M. How sustainable is teaching through English in non-Anglosphere contexts? // Основні цілі стратегії сталого розвитку: проблеми та перспективи : матеріали І Міжнародного науково-практичного форуму (м. Полтава, 26 версеня 2024 р.) / За заг. ред. проф. М. В. Гриньової. Полтава : ПНПУ імені В. Г. Короленка, 2024. С. 29. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/24764 |
Розташовується у зібраннях: | Основні цілі стратегії сталого розвитку: проблеми та перспективи
|
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
|