DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Ukrainian professional education >
2024(15) >
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/24727
|
Назва: | Моделювання освітнього середовища в професійно-педагогічній діяльності вчителя |
Автори: | Дудко, С. |
Ключові слова: | учитель ЗЗСО професійно-педагогічна діяльність освітнє середовище моделювання модельна програма алгоритм педагогічного моделювання |
Дата публікації: | 2024 |
Короткий огляд (реферат): | У дослідженні на методологічних засадах гуманістично-компетентнісної парадигми загальної середньої освіти і Концепції Нової української школи обґрунтовано теоретичні й методичні аспекти моделювання освітнього середовища в професійно-педагогічній діяльності вчителя ЗЗСО.
Метою статті обрано з’ясування ролі і значення методу моделювання як засобу ефективної професійно-педагогічної діяльності вчителя в освітньому середовищі ЗЗСО.
Акцентовано у процесі застосування вчителем методу моделювання принципи: індивідуалізації освітніх послуг, усвідомленої перспективи, гнучкості освітніх впливів, демократизації та динамічності освітнього процесу. Об’єктами моделювання в діяльності вчителя визначено модельні програми з предметів викладання, систему аспектних і предметних уроків, комплекс занять гуртка, окремі якості та властивості особистостей вихованців, інше.
Запропоновано етапи створення педагогічної моделі та алгоритм моделювання в діяльності вчителя (постановка мети; виділення об’єкта; формулювання предмета; з’ясування нормативного забезпечення; обрання теорії, яка пояснює зміст предмета моделювання; обґрунтування основних допущень спрощення реального об’єкта; конструювання моделі з використанням теоретичних основ; експертиза моделі; дослідження моделі засобами педагогічного експерименту; доопрацювання, коригування й остаточне конструювання).
Проведено висновок про те, що усвідомлення принципів побудови моделі освітнього середовища ЗЗСО, а також використання цих знань в якості теоретичної основи загальної схеми формування змісту освітнього процесу сприятиме успішному здійсненню ефективної професійно-педагогічної діяльності вчителя в закладі, що має на меті побудову здоров’ярозвивального освітнього простору. |
Опис: | Дудко С. Моделювання освітнього середовища в професійно-педагогічній діяльності вчителя. Ukrainian professional education = Українська професійна освіта : науковий журнал / Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. Полтава, 2024. Вип. 15. С. 93-100. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/24727 |
Розташовується у зібраннях: | 2024(15)
|
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
|