DSpace
 

DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Ukrainian professional education >
2024(15) >

Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/24693

Назва: Етико-аксіологічний аспект фахової підготовки магістрів гуманітарної галузі
Автори: Винничук, Р.В.
Кравченко, Л.М.
Ключові слова: етико-аксіологічні засади
магістри гуманітарної галузі
система підготовки
контекстно-професійна модель підготовки
етапи розвитку підготовки магістрів
історичні моделі університету
Дата публікації: 2024
Короткий огляд (реферат): статті досліджено актуальну науково-емпіричну проблему професійної підготовки магістрів гуманітарної галузі у вітчизняних університетах на основі культурологічно-особистісної та інтеграційної парадигм із долученням методолого-технологічного інструментарію історико-педагогічних і сучасних наукових підходів. Узагальнено моделі та чинники підготовки магістрів гуманітарної галузі в університетах упродовж усього періоду існування цих інституцій; представлено концепцію і контекстно-професійну модель системи такої підготовки на аксіологічних засадах. Як результат поетапного з’ясування передумов і чинників ціннісного виміру гуманітарної освіти магістрів у різних моделях європейських університетів за період із часу їх виникнення (нижня межа дослідження – к. ІХ ст.) до сучасності (поч. ХХІ ст.) уточнено сутність поняття «аксіосфера майбутніх магістрів гуманітарної галузі» (сукупність цінностей особистості фахівців, що визначають їхню активність у навчанні й науково-дослідницькій діяльності та ставлення до світу й власного самопізнання в обраній галузі й спеціальності), засобами аналітичного та методичного інструментарію історико-педагогічних загальнонаукових і спеціальних педагогічних підходів; пояснено необхідність розроблення і впровадження у практику навчальної та науково-дослідницької діяльності сучасних університетів контекстно-професійної моделі системи підготовки магістрів гуманітарної галузі на аксіологічних засадах. Актуалізовано технолого-методичний супровід пропонованої моделі. Доведено, що тенденції інтернаціоналізації, інтенсифікації, поглиблення міжнародного співробітництва, побудови контекстно зорієнтованого середовища підготовки магістрів гуманітарної галузі в сучасних університетах на засадах інтеграційної освітньої парадигми сприяють потужному оновленню процесів викладання, досліджень та надання освітніх послуг; значущими в міжпредметному науковому дискурсі (філософії освіти, соціології, психології, педагогіці та науках про освіту, ін.) визначено цінності мультикультурності особистості здобувачів вищої освіти (розвиток громадянина, здатність до критичного аналізу, мобільність як ознака інтеграції в освітні стандарти й навчальні плани міжнародного значення, готовність до швидких і несподіваних змін). Проведено висновок стосовно того, що основними результатами дослідження доцільно послуговуватися для подальшого розвитку системи професійної підготовки магістрів гуманітарної галузі (істориків, філософів, релігієзнавців, культурологів, філологів) на аксіологічних засадах в українських університетах.
Опис: Винничук Р. В., Кравченко Л. М. Етико-аксіологічний аспект фахової підготовки магістрів гуманітарної галузі. Ukrainian professional education = Українська професійна освіта : науковий журнал / Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. Полтава, 2024. Вип. 15. С. 9-21.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/24693
Розташовується у зібраннях:2024(15)

Файли цього матеріалу:

Файл Опис РозмірФормат
Vynnychuk.pdf372,36 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити
Перегляд статистики

Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

 

Valid XHTML 1.0! Програмне забезпечення DSpace Авторські права © 2002-2005 Массачусетський технологічний інститут та Х’юлет Пакард - Зворотний зв’язок