|
DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Факультети та кафедри >
Факультети >
Факультет Психології і соціальної роботи >
Кафедра психології >
Статті >
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/24639
|
Назва: | Портативна лабораторія у роботі практичного психолога |
Автори: | Яланська, С.П. |
Ключові слова: | портативна лабораторія креативність арт-інструментарій проективна методика практичний психолог психоемоційний стан |
Дата публікації: | 2022 |
Короткий огляд (реферат): | На сьогодні, в умовах воєнного часу, як ніколи робота практичного психолога є надзвичайно затребуваною. Діяльність з гармонізації психоемоційного стану особистості, психодіагностична, корекційна, розвивальна робота психолога потребують вдалого підбору методичного психологічного інструментарію. Тому нами розроблено проєкт «Портативна лабораторія практичного психолога» для сприяння ефективності роботи фахівця. Метою статті є розкриття змісту, структури та функціонального призначення портативної лабораторії, обґрунтування особливостей її ефективного використання в роботі практичного психолога. На основі теоретичного аналізу літературних джерел, опитування практичних психологів, учасників освітнього процесу (методи дослідження), власного досвіду з’ясовано, що такий інструмент сприяє забезпеченню внутрішньої рівноваги, психологічному благополуччю, сприяє реалізації креативного потенціалу.
Результати: за результатами опитування практичних психологів, учасників освітнього процесу Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка», Щербанівського ліцею Щербанівської сільської ради Полтавського району Полтавської області, Ліцею №6 «Лідер» Полтавської міської ради (103 особи) отримали такі відповіді: на питання «Чи доцільним, на Вашу думку, є використання арт-інструментарію у роботі психолога? З якою метою?» 95,0% відповіли «так, для розвитку креативності особистості», 92,0% – «так, доцільно для гармонізації психоемоційного стану», 76,0% – «для психодіагностики». Нами розроблено портативну лабораторію, що містить комплекс психологічних інструментів, які можна використати з психодіагностичною, корекційною, розвивальною метою, а також для оптимізації психічних станів людини. Сервісна функція портативної лабораторії передбачає можливість вибору кейсу, залежно від мети діяльності та потреб: кейс зображень репродукцій полотен відомих художників, художників-аматорів, та невідомих авторів. Укладено за результатами вивчення досвіду акад. Т.С. Яценко, зокрема методу АСПП – активного соціально-психологічного пізнання; кейс тематичних метафоричних асоціативних зображень (для реалізації ресурсу арт-практик), укладено на основі матеріалів психологів, арт-терапевтів В.В. Назаревич, та О.В. Тараріної; кейс геометричних кольорових фігур (5*8). Авторський кейс укладено на основі психогеометричного тесту С’юзен Дилінгер, фахівця з підготовки управлінських кадрів, та досліджень психолога Макса Люшера, розробника кольорового тесту Люшера; кейс міні-іграшок (для реалізації ресурсу проективних методик); кейс матеріалів з фототерапії. Укладено на основі досліджень психолога, арт-терапевта Джуді Вайзер; кейс матеріалів для художньої творчості (для реалізації ресурсу арт-практик). На базі лабораторії психодіагностики та корекційно-розвивальної роботи здійснюється апробація складових портативної лабораторії практичного психолога, які сприяють забезпеченню внутрішньої рівноваги особистості, розвитку креативності, формуванню навичок командної роботи, самоорганізації, вдалого розподілу часу, вивченню та вдосконаленню власного «Я». |
Опис: | Яланська С. П. Портативна лабораторія у роботі практичного психолога. Технології розвитку інтелекту. 2022. Т. 6. №1 (31). |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/24639 |
Розташовується у зібраннях: | Статті
|
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
|