DSpace
 

DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Факультети та кафедри >
Факультети >
Факультет Психології і соціальної роботи >
Кафедра соціальної роботи, реабілітації та повоєнної адаптації >
Статті >

Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/24422

Назва: Інноваційні підходи до соціалізації дітей з особливими освітніми потребами
Автори: Врочинська, Л.І.
Вербовський, І.А.
Котломанітова, Г.О.
Ключові слова: соціалізація
діти з особливими освітніми проблемами
інновації
інклюзивна освіта
випадкове навчання
інклюзивноресурсні центри
Дата публікації: 2023
Короткий огляд (реферат): Стаття присвячена дослідженню інноваційних підходів до соціалізації дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в закладах освіти України. Актуальність дослідження зумовлена важливістю соціалізації дітей з певними фізичними, психічними чи розумовими обмеженнями в сучасному суспільстві. Мета статті – розроблення шляхів вирішення проблем інклюзивної освіти, які уповільнюють впровадження інноваційних підходів до соціалізації дітей з особливими освітніми потребами. Для досягнення мети в процесі дослідження було вирішено низку завдань: визначено поняття «соціалізація», основні етапи та результати соціалізації; розглянуто інноваційні підходи до соціалізації дітей з обмеженими освітніми можливостями; визначено сучасний стан та проблеми інклюзивної освіти, які перешкоджають впровадженню інноваційних методів та технік організації роботи з дітьми, які мають особливі освітні потреби; запропоновано шляхи вирішення таких проблем. В ході дослідження використано загальнонаукові методи пізнання: індукції та дедукції, аналізу та синтезу, асоціації та аналогії. За результатами дослідження встановлено, що на сьогоднішній день розроблена велика кількість інноваційних підходів до соціалізації дітей з особливими освітніми потребами, які використовуються навчальними закладами України: навчання ровесників ровесниками, випадкове навчання, тренінг зі зворотним реагуванням, візуальні підказки, Денверська модель раннього втручання тощо. Однак впровадження таких підходів ускладнюють проблеми інклюзивної освіти: відсутність кваліфікованих фахівців; недостатнє фінансування інклюзивної освіти; відсутність необхідної інфраструктури; непідготовленість вихователів та вчителів до роботи з дітьми з особливими освітніми потребами; відсутність відповідної законодавчої бази. Для вирішення зазначених проблем пропонується здійснення наступних заходів: розвиток спеціальних програм для підготовки вчителів та фахівців з інклюзивної освіти; збільшення фінансування інклюзивної освіти та покращення інфраструктури закладів освіти; створення належної законодавчої бази та розробка чітких інструкцій для виконання законодавчих норм щодо інклюзивної освіти; проведення інформаційної роботи серед батьків та громадськості з метою підвищення рівня обізнаності про інклюзивну освіту та роз’яснення її переваг. Практичне значення дослідження полягає в можливості застосування отриманих результатів органами державної влади для розвитку інклюзивної освіти України.
Опис: Врочинська, Л. І., Вербовський, І. А., Котломанітова, Г. О. Інноваційні підходи до соціалізації дітей з особливими освітніми потребами. Інноваційна педагогіка. Вип. 2 (57). 2023. С. 190-194.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/24422
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:

Файл Опис РозмірФормат
Інноваційні підходи_2023.pdf250,59 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити
Перегляд статистики

Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

 

Valid XHTML 1.0! Програмне забезпечення DSpace Авторські права © 2002-2005 Массачусетський технологічний інститут та Х’юлет Пакард - Зворотний зв’язок