DSpace
 

DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Факультети та кафедри >
Факультети >
Факультет Української філології та журналістики >
Кафедра української мови >
Статті >

Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/24210

Назва: ADAPTATION OF TEACHERS TO THE USE OF INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES IN THE CLASSROOM
Автори: Sosnova, M.
Hlianenko, K.
Nikolashyna, T.
Kyrylchuk, O.
Yachmenyk, M.
Ніколашина, Т.І.
Кирильчук, О.Б.
Ключові слова: освіта
педагогічний процес
ефективність
проблеми
методи дослідження
персоналізоване навчання
мобільне навчання
цифрова грамотність
віртуальна реальність
education
pedagogical process
efficiency
challenges
research methods
personalized learning
mobile learning
digital literacy
virtual reality
Дата публікації: 2024
Короткий огляд (реферат): In modern education, information and communication technologies (ICTs) play a crucial role, transforming traditional teaching methods and creating new opportunities for both students and educators. The purpose of the academic paper is to analyze the effectiveness and challenges related to using ICTs in the pedagogical process. The academic paper examines contemporary trends, research methods, and debated issues related to this topic. By analyzing the pros and cons of integrating ICTs into education and presenting various perspectives, the scientific work underscores the significance of using technology in teaching and the problems that may arise from its application. The authors discuss modern research methods, including experimental, correlational, and qualitative approaches in order to understand the impact of ICTs on learning and students’ outcomes. Two presented discussions highlight diverse viewpoints on the role of technologies in education and emphasize the need for a balance between its positive and negative aspects. Ultimately, the academic paper aims to provide readers with a deeper understanding of the importance of using ICTs in education and to develop recommendations for optimizing this process in the future. As part of the research, a combination of quantitative and qualitative methods will be utilized, including performance data analysis, interviews with teachers and students, and classroom observations. Special attention will be paid to identifying challenges and barriers to the integration of ICTs into the educational environment.
Опис: Myroslava Sosnova, Kateryna Hlianenko, Tetiana Nikolashyna, Oksana Kyrylchuk, Maryna Yachmenyk (2024) ADAPTATION OF TEACHERS TO THE USE OF INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES IN THE CLASSROOM AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research Double-Blind Peer-Reviewed Volume 14, Issue 1, Special Issue XLII., 2024. 7–11.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/24210
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:

Файл Опис РозмірФормат
ADAPTATION.pdf218,76 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити
Перегляд статистики

Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

 

Valid XHTML 1.0! Програмне забезпечення DSpace Авторські права © 2002-2005 Массачусетський технологічний інститут та Х’юлет Пакард - Зворотний зв’язок