DSpace
 

DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Факультети та кафедри >
Факультети >
Факультет Природничих наук та менеджменту >
Кафедра мистецтвознавства та позашкільної освіти  >
Статті >

Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/23946

Назва: Творчий метод і модерн-джаз танець Алвiна Ейлi
Автори: Погребняк, М.М.
Ключові слова: балетний театр
балетна вистава
модерн-джаз танець
танець
хореографія
творчий метод
індивідуальний стиль
авторські хореографічні твори
Алвiн Ейлi
Дата публікації: 2020
Короткий огляд (реферат): Стаття присвячена творчості Алвіна Ейлі – одного з представників нових напрямів театрального танцю. Актуальність статті обумовлена необхідністю теоретичної підтримки митців і навчального процесу у галузі нових явищ хореографічного мистецтва, зокрема нових ідей хореографів – представників сучасного балету, які поступово просотуються у світовий театральний простір. У статті проаналізовано творчі методи і окремі авторські хореографічні твори балетмейстера Алвіна Ейлі. Метою даної наукової розвідки є виявлення особливостей творчого методу, естетики танцю і характерних ознак індивідуального балетмейстерського стилю Алвіна Ейлі. Методологія дослідження ґрунтується на використанні джерелознавчого метода для вивчення творчої діяльності балетмейстера Алвіна Ейлі; аналітичного – для виявлення особливостей його творчого методу, естетики танцю і характерних ознак індивідуального балетмейстерського стилю; історико-типологічного – для класифікування авторських творів балетмейстера. В результаті аналізу найвідоміших творчих робіт А. Ейлі виявлені характерні особливості естетики театрального танцю Алвіна Ейлі. Ними стають: 1) трансформування техніки афрокарибського традиційного танцю, що є основою його індивідуального хореографічного стилю, у поєднанні її з технікою індивідуальних стилів танцю «модерн» Л. Хортона і М. Грехем і елементами класичного і джаз-танцю; 2) амплітуда, динамічність рухів у сполученні з текучою пластичністю; 3) використання групової імпровізації і різноманітних групових скульптурних побудувань; сольних реплік у поліфонічному малюнку; пластики ритуальних танців; джазової танцювальної імпровізації з елементами африканських ритуальних танців (пyльсуючі «contraction» торса, ритуальні оберти, робота з багатошаровою білою спідницею, притупи); використання прийому «ансамбля, що розпадається» у композиції танцю. Крім того, творчий метод роботи А. Ейлі з виконавцями, який дозволяв їм привносити свій власний унікальний стиль у запропоновану хореографію дає можливість прирівняти А. Ейлі до джазового режисера і співвіднести його хореографію з такими фор-мами афроамериканського мистецтва, як біг-бенд, або джаз. Поєднання цього творчого методу з естетичними засадами танцю «модерн» (символізм, неоміфологічна спрямованість, синтез мистецтв) і одночасне збагачення естетики американського танцю «модерн» виразними засобами африканського джаз-танцю дозволяє зробити припущення про те, що зародження одного з різновидів танцю «модерн» в 1970-х рр. – «модерн-джаз-танцю» пов’язане з творчістю Алвіна Ейлі.
Опис: Погребняк М. М. Творчий метод і модерн-джаз танець Алвiна Ейлi. Sciences of Europe. 2020. Vol. 3. No. 54. P. 3-6.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/23946
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:

Файл Опис РозмірФормат
Творчий метод і модерн.pdf209,35 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити
Перегляд статистики

Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

 

Valid XHTML 1.0! Програмне забезпечення DSpace Авторські права © 2002-2005 Массачусетський технологічний інститут та Х’юлет Пакард - Зворотний зв’язок