DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Факультети та кафедри >
Факультети >
Факультет Природничих наук та менеджменту >
Кафедра мистецтвознавства та позашкільної освіти >
Статті >
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/23946
|
Назва: | Творчий метод і модерн-джаз танець Алвiна Ейлi |
Автори: | Погребняк, М.М. |
Ключові слова: | балетний театр балетна вистава модерн-джаз танець танець хореографія творчий метод індивідуальний стиль авторські хореографічні твори Алвiн Ейлi |
Дата публікації: | 2020 |
Короткий огляд (реферат): | Стаття присвячена творчості Алвіна Ейлі – одного з представників нових напрямів театрального танцю. Актуальність статті обумовлена необхідністю теоретичної підтримки митців і навчального процесу у галузі нових явищ хореографічного мистецтва, зокрема нових ідей хореографів – представників сучасного балету, які поступово просотуються у світовий театральний простір. У статті проаналізовано творчі методи і окремі авторські хореографічні твори балетмейстера Алвіна Ейлі. Метою даної наукової розвідки є виявлення особливостей творчого методу, естетики танцю і характерних ознак індивідуального балетмейстерського стилю Алвіна Ейлі. Методологія дослідження ґрунтується на використанні джерелознавчого метода для вивчення творчої діяльності балетмейстера Алвіна Ейлі; аналітичного – для виявлення особливостей його творчого методу, естетики танцю і характерних ознак індивідуального балетмейстерського стилю; історико-типологічного – для класифікування авторських творів балетмейстера. В результаті аналізу найвідоміших творчих робіт А. Ейлі виявлені характерні особливості естетики театрального танцю Алвіна Ейлі. Ними стають: 1) трансформування техніки афрокарибського традиційного танцю, що є основою його індивідуального хореографічного стилю, у поєднанні її з технікою індивідуальних стилів танцю «модерн» Л. Хортона і М. Грехем і елементами класичного і джаз-танцю; 2) амплітуда, динамічність рухів у сполученні з текучою пластичністю; 3) використання групової імпровізації і різноманітних групових скульптурних побудувань; сольних реплік у поліфонічному малюнку; пластики ритуальних танців; джазової танцювальної імпровізації з елементами африканських ритуальних танців (пyльсуючі «contraction» торса, ритуальні оберти, робота з багатошаровою білою спідницею, притупи); використання прийому «ансамбля, що розпадається» у композиції танцю. Крім того, творчий метод роботи А. Ейлі з виконавцями, який дозволяв їм привносити свій власний унікальний стиль у запропоновану хореографію дає можливість прирівняти А. Ейлі до джазового режисера і співвіднести його хореографію з такими фор-мами афроамериканського мистецтва, як біг-бенд, або джаз.
Поєднання цього творчого методу з естетичними засадами танцю «модерн» (символізм, неоміфологічна спрямованість, синтез мистецтв) і одночасне збагачення естетики американського танцю «модерн» виразними засобами африканського джаз-танцю дозволяє зробити припущення про те, що зародження одного з різновидів танцю «модерн» в 1970-х рр. – «модерн-джаз-танцю» пов’язане з творчістю Алвіна Ейлі. |
Опис: | Погребняк М. М. Творчий метод і модерн-джаз танець Алвiна Ейлi. Sciences of Europe. 2020. Vol. 3. No. 54. P. 3-6. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/23946 |
Розташовується у зібраннях: | Статті
|
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
|