DSpace
 

DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Факультети та кафедри >
Факультети >
Факультет Природничих наук та менеджменту >
Кафедра мистецтвознавства та позашкільної освіти  >
Статті >

Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/23935

Назва: Танець «модерн» та неокласичний танець в українському балеті ХХІ ст.: шляхи асиміляції та форми презентації
Автори: Погребняк, М.М.
Ключові слова: балетний театр
танець
хореографія
балет
український балет
театральний танець
танець «модерн»
неокласичний танець
Дата публікації: 2020
Короткий огляд (реферат): У статті вивчаються прояви різновидів танцю «модерн» та неокласичного танцю в українському балеті другої половини ХХ – поч. ХХІ ст. Метою дослідження є виявлення балетмейстерів і хореографів – представників танцю «модерн» і неокласичного танцю в українському балеті ХХІ ст., шляхів впровадження цих напрямків театрального танцю, форм їхньої презентації, способів засвоєння і опанування естетики на українській сцені зазначеного періоду. Виявлено українських балетмейстерів – представників нових напрямів театрального танцю (танцю «модерн» і неокласичного танцю) ХХІ ст. та досліджено їхній творчий доробок у цій галузі: А. Рубіна, О. Ніколаєв, Д. Клявін, С. Наєнко, О. Бусько, А. Рехвіашвілі, Д. Омельченко. Виявлено способи засвоєння й опанування естетики танцю «модерн» та неокласичного танцю українськими хореографами ХХІ ст. А саме: постановки балетів авторської хореографії і хореографії відомих балетмейстерів – представників нових напрямків театрального танцю (М. Фокіна, С. Лифаря) на українських сценах зарубіжними митцями (А. Меркур’єв, К. Влассі, Ж. Майєр, Д. Матвієнко, О. Абдукарімов). Виявлені шляхи впровадження стилю «модерн» в хореографії та неокласичного танцю -- в українському балеті ХХІ ст.: а) створення українськими балетмейстерами авторських версій відомих творів світового сучасного балету («Дафніс і Хлоя», «Дама з камеліями» – А. Рехвіашвілі; «Видіння Рози» – О. Бусько); б) створення українськими балетмейстерами оригінальних авторських творів засобами танцю «модерн» і неокласичного танцю; зокрема, шляхом діалогу різних стильових напрямків в середині одного твору. Досліджено форми презентації танцю «модерн» і неокласичного танцю на українській театральній сцені XXI cт.: хореографічні вечори; балетні вистави; фольк-опери-балети, фольк-балети. Досліджено, що пошуки нової хореографічної мови в українському балеті першої половини ХХ ст. засобами поєднання класичного і українського народного танцю («Лілея», «Лісова пісня» та ін.), які обмежилися на той час зовнішньою колоритизацією умовної лексики класичного танцю, в ХХI ст. завершились постановками фольк-балетів, створення яких стало одним з шляхів використання стилізованого народного танцю, як різновиду танцю «модерн» в українському балеті.
Опис: Погребняк М. М. Танець «модерн» та неокласичний танець в українському балеті ХХІ ст.: шляхи асиміляції та форми презентації. Humanities Science current issues. 2020. № 30. Т. 1. С. 195–204.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/23935
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:

Файл Опис РозмірФормат
Танець «модерн» та неокласичний танець.pdf399,52 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити
Перегляд статистики

Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

 

Valid XHTML 1.0! Програмне забезпечення DSpace Авторські права © 2002-2005 Массачусетський технологічний інститут та Х’юлет Пакард - Зворотний зв’язок