DSpace
 

DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Факультети та кафедри >
Факультети >
Факультет Технологій та дизайну >
Кафедра культурології, філософії та музеєзнавства >
Статті >

Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/23701

Назва: POLICY OF THE COMMUNIST PARTY REGARDING THE REGULATION OF THE EVERYDAY LIFE OF HIGHER PEDAGOGICAL INSTITUTIONS IN THE 1920s-1960s: IDEALIZATION AND REALIZATION
Автори: Lukyanenko, O.
Лук'яненко, О.В.
Ключові слова: everyday life
educators
higher pedagogical school
CPSU
Ukrainian SSR
policy
politics
everyday life
space
повсякдення
освітяни
вища педагогічна школа
КПРС
УРСР
політика
побут
простір
Дата публікації: 2024
Короткий огляд (реферат): The system of teacher training, which barely got on its feet during the revolution of 1917-1921, was feverish with reforms. The only thing that was radically different was, of course, that the higher school became the vanguard of the communists' ideological struggle, first against the Nepmans, and then against the capitalists of the “decaying West”. The state declared that it had started a struggle for the consciousness of citizens through culture and education. The internal world of institutions was reshaped in accordance with the demands of the young socialist state. Party and Soviet leaders considered it their duty to intervene in the life process of state pedagogical institutes (hereinafter referred to as SPI). On the other hand, the higher education school, suffering from such interference, felt like a forge of advanced ideological cadres. The life attitudes of a Soviet citizen were polished precisely within the walls of the school. This sphere of activity of institutions was highlighted in reports and recommendations of party bodies. However, issues of life outside ideology remain white spots.
Опис: Lukyanenko O. POLICY OF THE COMMUNIST PARTY REGARDING THE REGULATION OF THE EVERYDAY LIFE OF HIGHER PEDAGOGICAL INSTITUTIONS IN THE 1920s-1960s: IDEALIZATION AND REALIZATION. Актуальні питання у сучасній науці (Серія «Педагогіка», Серія «Право», Серія Економіка», Серія «Державне управління», Серія «Техніка», Серія «Історія та археологія») : журнал. 2024. № 6(24) 2024. С. 1084-1098.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/23701
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:

Файл Опис РозмірФормат
Актуальні-питання-6_24_.pdf448,29 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити
Перегляд статистики

Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

 

Valid XHTML 1.0! Програмне забезпечення DSpace Авторські права © 2002-2005 Массачусетський технологічний інститут та Х’юлет Пакард - Зворотний зв’язок