DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Ukrainian professional education >
2023(14) >
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/23245
|
Назва: | Сучасні концепції підготовки викладачів професійної освіти: педагогічна підтримка та фасилітація |
Автори: | Кравченко, Л.М. Оніпко, В.В. |
Ключові слова: | фахова підготовка сучасні концепції майбутні викладачі професійної освіти педагогічна підтримка фасилітація зовнішні і внутрішні умови підготовки |
Дата публікації: | 2023 |
Короткий огляд (реферат): | У дослідженні з урахуванням актуальних обставин забезпечення ефективності та
якості підготовки майбутніх викладачів системи професійної совіти країни в умовах
воєнного часу акцентовано на відомих, але недостатньо впроваджених концепціях
педагогічної підтримки та фасилітації, які забезпечують зорієнтованість процесу
підготовки на реалізацію потенціалів особистості кожного здобувача, його
самостійність, прагнення до самовдосконалення в обраній професії впродовж життя.
Метою статті визначено теоретичний пошук, систематизацію та
характеристику зовнішніх і внутрішніх умов реалізації концепцій педагогічної підтримки
і фасилітації у процесі фахової підготовки майбутніх викладачів професійної освіти у
вітчизняних ЗВО. До таких умов віднесено: особистісні знання, практичний досвід
гуманної взаємодії; суб’єктний досвід особистості; соціальну та пізнавальну активність
здобувачів. До зовнішніх умов процесу підготовки майбутніх викладачів до прояву
педагогічної підтримки відносимо: зміст підготовки, що передбачає знання
екзистенційної безпеки, гуманістичних основ наук про освіту та психології; організацію
освітнього процесу, зорієнтовану на використання інтерактивних та особистісно
відповідних технологій, які моделюють соціальний та предметний зміст майбутньої
професійної діяльності; створення діалогічної взаємодії викладача та здобувачів, в основі
якого лежить орієнтація на особистість кожного майбутнього педагога професійної
освіти.
Наголошено на необхідності долучення до методолого-теоретичних основ
запровадження сучасних концепцій підготовки майбутніх викладачів професійної освіти
на її магістерському освітньому рівні етичних, екзистенційних, онтологічних аспектів
змісту і фахової діяльності; віднесено ці аспекти до перспективних напрямів
дослідження. |
Опис: | Кравченко Л. М, Оніпко В. В. Сучасні концепції підготовки викладачів професійної освіти:
педагогічна підтримка та фасилітація // Ukrainian professional education = Українська професійна освіта : науковий журнал / Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г.Короленка. Полтава, 2023. Вип. 14. С. 9-17. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/23245 |
Розташовується у зібраннях: | 2023(14)
|
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
|