DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Автореферати та дисертації >
Дисертації >
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/23076
|
Назва: | Формування в учнів 5–9 класів культурної компетентності засобами театральної педагогіки у процесі трудового навчання |
Автори: | Колісник, Є.О. |
Ключові слова: | учні культурна компетентність театральна педагогіка трудове навчання |
Дата публікації: | 2024 |
Короткий огляд (реферат): | Дисертаційну роботу присвячено проблемі формування в учнів 5-9 класів культурної компетентності засобами театральної педагогіки у процесі трудового навчання.
У дисертаційній роботі вперше визначено зміст та структуру культурної компетентності учнів у трудовому навчанні (ціннісно-мотиваційний, пізнавально-особистісний, діяльнісно-творчий та почуттєво-рефлексивний компоненти); розроблено та теоретично обґрунтовано модель методики формування в учнів 5–9 класів культурної компетентності засобами театральної педагогіки у процесі трудового навчання у єдності її складових компонентів (концептуально-цільового, змістово-процесуального та результативно-оцінного); педагогічні умови реалізації спроєктованої моделі: формування культурної компетентності розглядається як одне із провідних завдань трудового навчання в ЗЗСО, а елементи театральної педагогіки визначаються як важливий засіб його реалізації; використання педагогічних технологій акторського мистецтва має особистісно-компетентнісне спрямування, за яким враховуються індивідуальні особливості формування культурної компетентності учнів та здійснюється її комплексний розвиток під час уроків трудового навчання; обґрунтовано критерії, показники та рівні сформованості культурної компетентності учнів у процесі трудового навчання; конкретизовано: сутність формування культурної компетентності як феномену відносно трудового навчання, що визначається як процес та результат якісних та кількісних змін особистості учня, висвітлюючи здатність
до прояву їх складових в ході трудового навчання, виступає ознакою сформованості ключових компетентностей та стимулюється просуспільними особистісно-культурними ціннісними орієнтаціями; особливості використання технологій театральної педагогіки у змісті технологічної освіти; уточнено: критерії (ціннісно-мотиваційний, пізнавально-особистісний, діяльнісно-творчий та почуттєво-рефлексивний), відповідні їм показники та рівні (початковий, середній, достатній, високий) сформованості культурної компетентності учнів 5–9 класів на уроках трудового навчання; подальшого розвитку набули теоретичні положення щодо завдань, змісту та структури засобів театральної педагогіки в трудовому навчанні; методика формування та мотивації розвитку культурної компетентності школярів раннього підліткового віку засобами театральної педагогіки в трудовому навчанні. |
Опис: | Колісник Є. О. Формування в учнів 5–9 класів культурної компетентності засобами театральної педагогіки у процесі трудового навчання. – Кваліфікаційна наукова праця на правах рукопису.
Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора філософії за спеціальністю 014 Середня освіта (за предметними спеціальностями). – Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка, Полтава, 2024. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/23076 |
Розташовується у зібраннях: | Дисертації
|
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
|