DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Психологія і особистість >
2024(1) >
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/23065
|
Назва: | Діагностичний інструментарій дослідження емоційно-суб᾽єктного компонента соціального інтелекту у дошкільників з інтелектуальними труднощами легкого ступеня прояву |
Автори: | Омельченко, І.М. Кобильченко, В.В. |
Ключові слова: | соціальний інтелект емоційний інтелект дошкільники діагностичний інструментарій суб᾽єктність емоції інтерсуб᾽єктний та інтрасуб᾽єктний емоційний інтелект |
Дата публікації: | 2024 |
Короткий огляд (реферат): | У статті окреслено актуальність проблеми розроблення та
апробації українського діагностико-наочного контенту для
дослідження соціального інтелекту в дошкільників з інтелектуальними труднощами легкого ступеня прояву та нормотиповим
розвитком. Розкрито, що наразі в спеціальній психології визначено
необхідність дослідження у дітей з інтелектуальними труднощами
легкого ступеня прояву соціально-особистісного та емоційного
розвитку з позицій принципу інтерсуб᾽єктивності, також
обґрунтовано особливості емоційної сфери у соціально депривованих
дошкільників зазначеної когорти. Висвітлено, що розроблений
авторами психодіагностичний інструментарій спрямований на
дослідження інтерсуб᾽єктних і інтрасуб᾽єктних основ розпізнання
емоцій в структурі емоційного інтелекту, який розглядається як
складник більш широкої категорії – соціальний інтелект. Обґрунтовано змістовий контент методики, яка складається із портретних
картинок, на яких відображені певні соціальні ситуації з відповідними
емоціями: 1) радості; 2) злості; 3) смутку; 4) страху; 5) подиву;
6) спокою (окремі набори для хлопчиків та дівчаток); 2) 12 сюжетних
картинок, на яких персонажі виражають певний емоційний стан (по 1
картинці на кожен із зазначених вище емоційних станів);3) 12
оповідань до сюжетних картинок. Визначено специфіку розпізнання
емоцій дошкільниками з інтелектуальними труднощами легкого
ступеня прояву та дітьми з нормотиповим розвитком. Теоретично
обґрунтовано, що перспективи подальших наукових студій полягатимуть в теоретичному обґрунтуванні та розробленні діагностичнонаочного контенту для дослідження морального-поведінкового
компонента соціального інтелекту в дошкільників з нормотиповим
розвитком та дошкільників із інтелектуальними труднощами легкого
ступеня прояву. |
Опис: | Омельченко І. М., Кобильченко В. В. Діагностичний інструментарій
дослідження емоційно-суб᾽єктного
компонента соціального інтелекту
у дошкільників з інтелектуальними
труднощами легкого ступеня прояву // Психологія і особистість : наук. журнал / Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України ; Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. Київ ; Полтава : ПНПУ імені В. Г. Короленка, 2024. Вип. 1 (25). С. 174-194. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/23065 |
Розташовується у зібраннях: | 2024(1)
|
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
|