DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Психологія і особистість >
2024(1) >
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/23063
|
Назва: | Особливості взаємозв’язків стилів сімейного виховання та батьківського ставлення зі страхами та тривожністю дітей |
Автори: | Бліхар, В.С. |
Ключові слова: | страх тривожність війна дитячі страхи молодший шкільний вік стилі сімейного виховання батьківське ставлення |
Дата публікації: | 2024 |
Короткий огляд (реферат): | У статті наведені результати дослідження порівняння
стратегій сімейного виховання із ставленням батьків до дітей,
порівняння стилів виховання батьків та матерів, порівняння груп
дітей з різними рівнями батьківського контролю у час широкомасштабної війни росії в Україні. Зазначено, що у час широкомасштабної війни росії в Україні фокус уваги наукових розвідок дещо
зміщений у вектори, що стосуються особливостей переживання
травмівних продій різними верствами населення. Однак фокус нашої
наукової уваги зосереджений на змінах у сімейній системі у час
лихоліть. Метою проведеного нами дослідження було виявити
особливості взаємозв’язків стилів сімейного виховання та батьківського ставлення із страхами та тривожністю дітей молодшого
шкільного віку у час війни.
Порівняння груп досліджуваних матерів із батьками дало
можливість побачити відмінності у стратегіях сімейного виховання.
Виявлено, що вищий рівень страху та тривожності спостерігається
у дітей, батьки яких мають високий рівень батьківського контролю.
Встановлено, що зростання рівня контролю та ступеня батьківських
вимог, які характеризують авторитарний та авторитетний стилі
виховання сприяють зростанню дитячої тривожності.
На основі проведеного дослідження були обґрунтовані висновки:
загальна дитяча тривожність учнів молодших класів обернено
пов’язана із стратегією сімейного виховання, отже зростання рівня контролю та ступеня батьківських вимог (що суб’єктивно зростають у час війни), які характеризують авторитарний та авторитетний стилі виховання сприяють зростанню дитячої тривожності.
Порівняння груп дітей з різними рівнями контролю виявило
відмінності рівня страху і тривожності. Зважаючи на те, що
досліджувані батьки виявили протилежно високі показники
авторитарного, авторитетного (матері) та індиферентного
(батьки) стилів виховання, стверджується, що саме розбіжність у
стилях виховання батьків є одним із провідних психологічних чинників
тривожності дітей молодшого шкільного віку в час війни.
Це ж підтвердили результати факторного аналізу, які виявили
один фактор – контроль і негативне ставлення до невдач дитини
(завищені вимоги), а інший фактор – кооперація й емоційне прийняття як запобігання тривожності. |
Опис: | Бліхар В. С. Особливості взаємозв’язків стилів
сімейного виховання та батьківського
ставлення зі страхами та тривожністю
дітей // Психологія і особистість : наук. журнал / Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України ; Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. Київ ; Полтава : ПНПУ імені В. Г. Короленка, 2024. Вип. 1 (25). С. 141-155. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/23063 |
Розташовується у зібраннях: | 2024(1)
|
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
|