DSpace
 

DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Естетика і етика педагогічної дії >
2023(28) >

Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/22939

Назва: Developing a music therapy program for children with autism affected by war
Автори: Abasova, E.
Ключові слова: autism
trauma
Trauma-Informed Care (TIC)
Applied Behavior Analysis (ABA)
Cognitive Behavior Therapy (CBT)
Trauma-Focused Cognitive Behavior Therapy (TF-CBT)
Post Traumatic Stress Disorder (PTSD)
music therapy
аутизм
музична терапія
Дата публікації: 2023
Короткий огляд (реферат): This article describes the development of an evidence-based music therapy program for children with autism affected by war. The program aimed to decrease war-related traumatic experiences and teach adaptation skills. The most common treatments and frameworks for trauma and autism were reviewed. The main domains and needs of the population were identified. The interventions and dosage for interventions, including frequency, group size, and duration of the session were created. The program included listed assessment measures, interventions, a therapeutic function of music, and a materials list. The recommendations for the program implementation are given.
Опис: Abasova E. Developing a music therapy program for children with autism affected by war // Естетика і етика педагогічної дії: зб. наук. пр. / Ін-т пед. освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. Полтава; Київ, 2023. Вип. 28. C. 222-230.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/22939
Розташовується у зібраннях:2023(28)

Файли цього матеріалу:

Файл Опис РозмірФормат
18.pdf581,02 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити
Перегляд статистики

Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

 

Valid XHTML 1.0! Програмне забезпечення DSpace Авторські права © 2002-2005 Массачусетський технологічний інститут та Х’юлет Пакард - Зворотний зв’язок