DSpace
 

DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Факультети та кафедри >
Факультети >
Факультет Психології і соціальної роботи >
Кафедра кризової психології >
Статті >

Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/22903

Назва: Professional pedagogical approaches to youth aggression in inclusive-education settings
Автори: Yalanska, S.
Kohut, I.
Яланська, С.П.
Когут, І.В.
Ключові слова: aggression
tolerance
empathy
responsibility
students
arttherapeutic means
psychological and pedagogical means
training aids
агресія
толерантність
емпатія
відповідальність
учні
студенти
арт-терапевтичні засоби
психолого-педагогічні засоби
тренінгові засоби
Дата публікації: 2019
Короткий огляд (реферат): Today, the problem of aggression in society is extremely acute, especially among youth in inclusive education settings. This article is devoted to the psychological and pedagogical problem of student and youth aggression, a problem currently faced by pedagogical workers. The article also focuses on the possibility of averting student aggression in inclusive environments through art therapy and other psychological and pedagogical and training tools. The purpose of the paper is to reveal solutions to the problem of aggression in the inclusive education setting, which is an indicator of the professional competence of pedagogical workers and a determination of the main art-therapeutic, psychological, and pedagogical means of tolerance development for students. To accomplish this goal, this paper uses the theoretical research methods of theoretical analysis, synthesis, abstraction, comparison, generalization, systematization, as well as the empirical research methods of questionnaires and statistics. The findings suggest that it is necessary to implement student tolerance development programs in order to avoid personality aggression. An integral part of effective tolerance development programs in both general and higher education is art therapy, along with psycho-pedagogical and training materials.
Опис: Yalanska S., Kohut I. Professional pedagogical approaches to youth aggression in inclusive-education settings. Professional development of the teacher in the light of European integration processes : collective monograph / in the sciences. edit prof. Tsvetkova Hanna - Hameln: InterGING, 2019. P. 120-139.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/22903
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:

Файл Опис РозмірФормат
Моногр_2019_6_Когут.pdf599,72 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити
Перегляд статистики

Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

 

Valid XHTML 1.0! Програмне забезпечення DSpace Авторські права © 2002-2005 Массачусетський технологічний інститут та Х’юлет Пакард - Зворотний зв’язок