DSpace
 

DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Факультети та кафедри >
Факультети >
Факультет Психології і соціальної роботи >
Кафедра кризової психології >
Статті >

Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/22663

Назва: The pedagogical and psychological value of artistic practices in post-secondary education classrooms
Автори: Yalanska, S.
Mamon, O.
Sribna, Yu.
Яланська, С.П.
Мамон, О.В.
Срібна, Ю.А.
Ключові слова: creative activities
metaphoric associational images
postsecondary education students
творча діяльність
метафоричні асоціаційні образи
студенти
Дата публікації: 2020
Короткий огляд (реферат): The article, which focuses on creative classroom activities as effective teaching tools for Master’s degree students, argues that creative classroom activities enhance the quality of teaching in higher education. The article draws on theories on scholars like Hans Jurgen Eysenck, N.A. Holovan, T.M. Zelinska, S.V. Voronova, A. E. Khurchak, Kate Frank, and V. M. Kozlenko. It shows that the development of students’ imagination increases their originality and flexibility. It also demonstrates that students’ ease of association enhances their self-discovery and self-growth. It therefore suggests that artistic practices in higher-education classroom can help students achieve their professional aims.
Опис: Yalanska S. P., Mamon O. V., Sribna Yu. A. The pedagogical and psychological value of artistic practices in post-secondary education classrooms [Electronic resourse]. Espacios. 2020. Vol. 41, № 23. P. 12-20.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/22663
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:

Файл Опис РозмірФормат
The pedagogical and psychological value.pdf345,48 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити
Перегляд статистики

Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

 

Valid XHTML 1.0! Програмне забезпечення DSpace Авторські права © 2002-2005 Массачусетський технологічний інститут та Х’юлет Пакард - Зворотний зв’язок