DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Факультети та кафедри >
Факультети >
Факультет Психології і соціальної роботи >
Кафедра кризової психології >
Статті >
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/22663
|
Назва: | The pedagogical and psychological value of artistic practices in post-secondary education classrooms |
Автори: | Yalanska, S. Mamon, O. Sribna, Yu. Яланська, С.П. Мамон, О.В. Срібна, Ю.А. |
Ключові слова: | creative activities metaphoric associational images postsecondary education students творча діяльність метафоричні асоціаційні образи студенти |
Дата публікації: | 2020 |
Короткий огляд (реферат): | The article, which focuses on creative classroom activities as effective teaching tools for Master’s degree
students, argues that creative classroom activities enhance the quality of teaching in higher education.
The article draws on theories on scholars like Hans Jurgen Eysenck, N.A. Holovan, T.M. Zelinska, S.V.
Voronova, A. E. Khurchak, Kate Frank, and V. M. Kozlenko. It shows that the development of students’
imagination increases their originality and flexibility. It also demonstrates that students’ ease of
association enhances their self-discovery and self-growth. It therefore suggests that artistic practices in
higher-education classroom can help students achieve their professional aims. |
Опис: | Yalanska S. P., Mamon O. V., Sribna Yu. A. The pedagogical and psychological value of artistic practices in post-secondary education classrooms [Electronic resourse]. Espacios. 2020. Vol. 41, № 23. P. 12-20. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/22663 |
Розташовується у зібраннях: | Статті
|
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
|