DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Витоки педагогічної майстерності >
2023(32) >
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/22648
|
Назва: | Methodological approaches to management of the educational environment of the professional development of teachers |
Автори: | Martynec, L. |
Ключові слова: | methodology approach professional development teacher educational environment |
Дата публікації: | 2023 |
Короткий огляд (реферат): | The article considers the main methodological approaches to the management of the educational
environment for the professional development of teachers. The results of the study made it possible
to single out those methodological approaches that most closely correspond to the process of
managing the educational environment of the professional development of teachers in the institution
of general secondary education. Among them are systemic, person-oriented, competence, activity,
environmental, cultural, synergistic, acmeological, androgogical, axiological, technological,
qualitative and diagnostic. The mentioned approaches do not contradict each other, but, on the
contrary, complement each other, which ensures the choice of the tactics of scientific research, which
is related to the development of a system of management of the educational environment for the
professional development of teachers in an institution of general secondary education. |
Опис: | Maptynec L. Methodological approaches to management of the educational
environment of the professional development of teachers // Витоки педагогічної майстерності : журнал / Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. Полтава, 2023. Випуск 32. C. 167-173. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/22648 |
Розташовується у зібраннях: | 2023(32)
|
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
|