DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Педагогічні науки >
2023(81) >
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/22360
|
Назва: | Флексибільність викладача вищої школи як інваріант професійної компетентності |
Автори: | Хоменко, А.В. |
Ключові слова: | викладач вищої школи професійна компетентність викладача вищої школи флексибільність умови становлення і розвитку особистісної флексибільності викладача вищої школи педагогічний професіоналізм |
Дата публікації: | 2023 |
Короткий огляд (реферат): | У статті на основі методолого-теоретичного аналізу наукових
праць розкрито сутність і значення особистісної флексибільності викладача
вищої школи як інваріанту його професійної компетеності.
Установлено, що особистісну флексибільність викладача вищої школи
доцільно розглядати як ментальну (розумову) здібність та одночасно
властивість когнітивних процесів, яка характеризує спроможність до
переосмислення концептуальної картини світу на основі отримання нової
інформації; уміння відмовитися від неефективних засобів взаємодії, прийомів
мислення, способів поведінки й виробити власні, або прийняти нові, креативні
підходи до здійснення професійної діяльності.
Визначено умови становлення і розвитку особистісної флексибільності
викладача вищої школи як показника його педагогічного професіоналізму:
удосконалення фахово-педагогічної компетентності шляхом самостимулювання
систематичної науково-методичної інтелектуально-пошукової пізнавальної
діяльності, участі у різних формах підвищення професійної кваліфікації,
осмислення й використання педагогічних інновацій у професійній підготовці
фахівців; поглиблення і розширення світоглядної ерудиції на основі формування
світоглядних узагальнень, що утворюють інформаційну базу поглядів викладача
на загальнонаукову картину світу, типи матеріальних і духовних систем, закони
функціонування й розвитку природи та суспільства, сутність людського буття;
саморефлексія внутрішньо-особистісних психічних процесів: комунікативна
поведінка, мотивація готовності до нових умов життєдіяльності, виявлення
позитивних особистісних характеристик у взаємодії, сприйняття і контроль
складних професійних і життєвих ситуацій, здатність до генерації
альтернативних варіантів рішень. |
Опис: | Хоменко А. В. Флексибільність викладача вищої школи
як інваріант професійної компетентності // Педагогічні науки : наук. журн. Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. 2023. Вип. 81. С. 155-161. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/22360 |
Розташовується у зібраннях: | 2023(81)
|
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
|