|
DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Педагогічні науки >
2023(81) >
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/22351
|
Назва: | Формування професійної компетентності майбутнього викладача географічних дисциплін в умовах магістратури (з досвіду роботи Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка) |
Автори: | Шуканова, А.А. Шуканов, П.В. |
Ключові слова: | професійна компетентність викладача заклад вищої освіти географічні дисципліни методи викладання цифрові інструменти навчання |
Дата публікації: | 2023 |
Короткий огляд (реферат): | В статті обґрунтовано доцільність, розкрито зміст,
проаналізовано методи та досвід формування професійної компетентності
майбутнього викладача у процесі вивчення дисципліни «Методика викладання
географічних дисциплін у вищій школі» на прикладі підготовки магістрів
освітньої програми «Середня освіта (Географія)». У засвоєнні програмного змісту
дисципліни провідна роль відводиться виконанню компетентісно-орієнтованих
завдань. При проведенні практичних занять доцільним є використання
інформаційно-комунікаційних технологій, зокрема цифрових інструментів для
розробки інтерактивного навчального контенту (ментальних карт, хмар слів,
інфографіки, презентацій) із дотриманням принципу академічної свободи
здобувачів у доборі різноманітних додатків та онлайн застосунків. Специфікою
вивчення географічних дисциплін є використанням геосервісів, які озброюють
викладача новим дидактичним інструментом – інтерактивними картами. Для
формування індивідуального стилю викладання використовуються
інтерактивні форми навчання (дебати, дискусії, майстер-класи).
Проаналізувавши підходи до розкриття структури професійної компетентності
викладача вищої школи, з’ясовано, що у викладачів ЗВО України домінують
функції викладання над дослідженням, тому потрібно націлювати студентів, як
майбутніх викладачів географічних дисциплін, на самовдосконалення у
функціональних напрямках, які прийняті в Європейському освітньому просторі:
розвиток профілю науковця через посилення наукової роботи і публікаційної
активності, здатність залучати зовнішнє фінансування наукових досліджень,
здійснювати популяризацію власних наукових досліджень, володіти навичками
самоменеджменту та керівництва дослідницькими проєктами. |
Опис: | Шуканова А. А., Шуканов П. В. Формування професійної компетентності
майбутнього викладача географічних
дисциплін в умовах магістратури
(з досвіду роботи Полтавського
національного педагогічного
університету імені В. Г. Короленка) // Педагогічні науки : наук. журн. Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. 2023. Вип. 81. С. 96-105. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/22351 |
Розташовується у зібраннях: | 2023(81)
|
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
|