DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Педагогічні науки >
2022(80) >
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/22325
|
Назва: | Форми організації допрофесійної хореографічної підготовки в Україні у період 20-х рр. XХ століття |
Автори: | Благова, Т.О. |
Ключові слова: | хореографічна освіта допрофесійна хореографічна підготовка дитяче хореографічне аматорство мистецтво руху заклади масової культури дитячі клуби танцювальні гуртки |
Дата публікації: | 2022 |
Короткий огляд (реферат): | У статті розкрито особливості розвитку хореографічної освіти в Україні у
допрофесіійних формах організації в період 20-х рр. XX століття. В аспекті
суспільно-політичних і культурних детермінант проаналізовано організаційнопедагогічні засади хореографічної підготовки підростаючого покоління у
структурі загальної та позашкільної освіти. Уточнено просвітницьке значення
феномену допрофесійної танцювальної творчості. Спостережено, що в
досліджуваний період дитяче хореографічне аматорство формувалося в освітній
та культурно-мистецькій галузях у закладах різного функційного призначення: в
загальноосвітніх установах, хореографічних профшколах, мистецьких студіях,
дитячих та юнацьких клубах. Поширення елементарних хореографічних знань
відбувалося також у масових формах організації дозвілля естетико-виховної
спрямованості: концертах, літературно-музичних ранках, вечорах, масових
народних святах.
На основі аналізу тогочасної звітної документації освітньої галузі виявлено,
що офіційна підтримка шкільної та позашкільної дитячої аматорської хореографії
була централізованою, нормативно та методично врегулюваною і
підпорядковувалася ідеологічним наративам тогочасного суспільства. В
упорядкуванні змісту шкільної рухової підготовки домінував фізкультурний ухил.
Пріоритетним напрямом дозвіллєвої хореографічної активності школярів у
закладах масової культури визначаємо тяжіння до новостворених масових
танцювальних форм радянського походження. Основними принципами масового
дитячого хореографічного виконавства були доступність танцювальної лексики,
поєднання елементарних природних рухів, стрибків, бігу, простота й художність
музичного супроводу.
Доведено, що впродовж досліджуваного періоду формування змісту
допрофесійної хореографічної підготовки дітей та учнівської молоді передбачало
кореляцію ідеологічних і просвітницьких завдань. Масові хореографічні форми
інтерпретувалися передовсім як дієвий складник загальної системи класового
виховання. Водночас зауважено про невисокий якісний рівень дитячої
аматорської хореографії в системі культурно-масової роботи, незважаючи на її
популярність у соціумі. Відповідно, актуальною залишалася потреба в
удосконаленні допрофесійної танцювальної творчості в різних формах організації. |
Опис: | Благова Т. О. Форми організації допрофесійної
хореографічної підготовки в Україні
у період 20-х рр. XХ століття // Педагогічні науки : наук. журн. Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. 2022. Вип. 80. С. 114-120. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/22325 |
Розташовується у зібраннях: | 2022(80)
|
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
|