DSpace
 

DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Педагогічні науки >
2022(80) >

Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/22325

Назва: Форми організації допрофесійної хореографічної підготовки в Україні у період 20-х рр. XХ століття
Автори: Благова, Т.О.
Ключові слова: хореографічна освіта
допрофесійна хореографічна підготовка
дитяче хореографічне аматорство
мистецтво руху
заклади масової культури
дитячі клуби
танцювальні гуртки
Дата публікації: 2022
Короткий огляд (реферат): У статті розкрито особливості розвитку хореографічної освіти в Україні у допрофесіійних формах організації в період 20-х рр. XX століття. В аспекті суспільно-політичних і культурних детермінант проаналізовано організаційнопедагогічні засади хореографічної підготовки підростаючого покоління у структурі загальної та позашкільної освіти. Уточнено просвітницьке значення феномену допрофесійної танцювальної творчості. Спостережено, що в досліджуваний період дитяче хореографічне аматорство формувалося в освітній та культурно-мистецькій галузях у закладах різного функційного призначення: в загальноосвітніх установах, хореографічних профшколах, мистецьких студіях, дитячих та юнацьких клубах. Поширення елементарних хореографічних знань відбувалося також у масових формах організації дозвілля естетико-виховної спрямованості: концертах, літературно-музичних ранках, вечорах, масових народних святах. На основі аналізу тогочасної звітної документації освітньої галузі виявлено, що офіційна підтримка шкільної та позашкільної дитячої аматорської хореографії була централізованою, нормативно та методично врегулюваною і підпорядковувалася ідеологічним наративам тогочасного суспільства. В упорядкуванні змісту шкільної рухової підготовки домінував фізкультурний ухил. Пріоритетним напрямом дозвіллєвої хореографічної активності школярів у закладах масової культури визначаємо тяжіння до новостворених масових танцювальних форм радянського походження. Основними принципами масового дитячого хореографічного виконавства були доступність танцювальної лексики, поєднання елементарних природних рухів, стрибків, бігу, простота й художність музичного супроводу. Доведено, що впродовж досліджуваного періоду формування змісту допрофесійної хореографічної підготовки дітей та учнівської молоді передбачало кореляцію ідеологічних і просвітницьких завдань. Масові хореографічні форми інтерпретувалися передовсім як дієвий складник загальної системи класового виховання. Водночас зауважено про невисокий якісний рівень дитячої аматорської хореографії в системі культурно-масової роботи, незважаючи на її популярність у соціумі. Відповідно, актуальною залишалася потреба в удосконаленні допрофесійної танцювальної творчості в різних формах організації.
Опис: Благова Т. О. Форми організації допрофесійної хореографічної підготовки в Україні у період 20-х рр. XХ століття // Педагогічні науки : наук. журн. Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. 2022. Вип. 80. С. 114-120.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/22325
Розташовується у зібраннях:2022(80)

Файли цього матеріалу:

Файл Опис РозмірФормат
19.pdf421,03 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити
Перегляд статистики

Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

 

Valid XHTML 1.0! Програмне забезпечення DSpace Авторські права © 2002-2005 Массачусетський технологічний інститут та Х’юлет Пакард - Зворотний зв’язок